Schemaläggningsprogram

bolt3010
Hej!

Har drivit mitt företag nu i 3 års tid och har i dagsläget 5 anställda. Då jag jobbar inom tjänstesektorn så är schemaläggningen inte det lättaste då inget program är anpassat till den typen av arbetssätt dvs personalen jobbar kanske 3 tim hos en kund och sen 5 timmar hos en annan kund.
Fram tills nu så har jag klarat mig med ett egen producerat schema i Excel, men det håller inte att klipp och klistra då felen kommer som brevet på posten.

Köpte härom dagen schemaprogrammet ManPlan Client 2.9 och undrar om någon har några erfarenheter utav det eller kan tipsa om något annat program.

Tack för svar.
456
1
Vad är du ute efter? Att få koll på hur många timmar din personal lagt ner, eller för att faktureringen skall bli rätt? - Du kan ju använda Google Kalender som är gratis och även skapa e-postadresser för din personal som du "bjuder in" till bokningar via denna kalender. Annars har du även kalender i Outlook med samma syfte. Du kan sedan söka specifika namn på din personal och då får du upp när, var, och hur dom jobbat.. Var detta svar på din fråga?
2066
2
Om jag får gissa så är det ett program för att planera arbetstid. Programmet bör även för att vara bra hålla kolla på arbetstidsregler, semester, raster samt restid mellan olika objekt. Om det är riktigt bra kan det dessutom optimera rutter och planera om personal om någon blir sjuk... Träffar jag ungefär rätt?
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
bolt3010
Jonathan! Du är rätt på det. Det jag söker är ett program som beräknar antal timmar för varje anställd och som på ett bra sätt kan visa i schemat om t ex två personer jobbar ihop hos samma kund vilket då blir halva tiden istället för om det är 1 st manskap. Vad som är viktigt är att man i schemat på ett enkelt sätt få reda på vilken kund det är samt vilken typ av tjänst som kunden utnyttjar så att personalen vet vad som ska göras. Då mitt behov är väldigt kund för kund baserat så är det svårt att hitta ett program som funkar. Tack för ovanstående svaren.
2
För att effektivt planera arbetstid och kunna få en snabb & tydlig överblick över lagda scheman samt att personalen ska kunna se sitt schema och möjligtvis önska efter ledighet som sedan påverkar scheman så rekommenderar jag det program vi använder, [url=https://timeplan.se/]Timeplan [/url]- vi har även lönexport på det så att det stämmer med lön om någon vart sjuk eller så. Då räknas karensavdrag automatiskt med och det är väldigt smidigt. De har även en app för medarbetade som gör det möjligt att se schema och byta pass med andra.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.