Senaste inläggen
Betala svensk moms när man varit bosatt utomlands
Jag har varit bosatt i USA i snart 9 månader. Jag har gjort lite ströjobb med Svenska kunder medan jag varit här och har köpt lite inventarier som jag behövde. |
|||
Socionom, psykolog som vill vara med och bygga upp ett HVB hem
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Hur bokföra inköp av laptop och mobiltelefon
Hej! |
|||
UppdragstagareKan man låta folk jobba som uppdragstagare i ett städföretag istället för att anställa dem? Kategori: HR - Personalfrågor |
|||
Turnering för rullstolsbundna, förolämpande?
Hej Kategori: Allmänt |
|||
Försäljning som privat person? (AKUT)
hej... Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Revisionsfrihet - många väljer bort revisorn enligt ny rapport
Sedan revisionsplikten för mindre aktiebolag avskaffades i november 2010 har nu drygt 34 000 bolag valt bort revisorn, enligt en rapport från branschorganisationen Företagarna. Kategori: Nyheter |
|||
80 procent av medelstora företagen vill växa men hindras
Möjlighet att hitta rätt personal, lagar och regler samt finansiering. Dessa tre faktorer påverkar ett företags möjlighet att växa. I en ny undersökning från Tillväxtverket visar det sig att tre av fyra svenska småföretag och 80 procent av de medelstora företagen vill växa, men stöter på hinder för att kunna göra det. Kategori: Nyheter |
|||
SÖKES FLERA PROGRAMMERARE / DESIGNERS
Hej, Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Bokföring av liten enskild firma med dagskassa
Godmorgon. |
|||
Bokföring preliminärskatt, moms etc
Hej |
|||
Bokföring av medlemsavgift (och serviceavgift)
Hej |
|||
Driven partner sökes
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Vinst i HB
Hur skall man "lättast" räkna ut vinsten i ett HB månad för månad så att man inte tar ut för mycket i eget uttag? |
|||
Söker agenter och företag med produktion i Kina
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Frågor om Företags start och VinstmarginalbeskattningSitter i startgroparna för att starta enskild firma, kommer dock inte ha någon verksamhet till en början,men skulle vilja förbereda så mycket jag kan, funkar det? har ett svårt sjukt barn,så jag pendlar mellan sjukhuset och permissioner och kan inte fullt ut jobba med mitt nya företag, dessutom är jag i behöv av att kunna nyttja min tillfälliga för... |
|||
Skatteplanering - Företag utomlands, skatta enbart för lönen?
Jag vill sänka min skatt inom lagens ramar. |
|||
Hjälp mig med tips på ett bra företagsnamn
Hej! Kategori: Affärsidéer |
|||
Nybörjarfrågor import från kina
Hej, Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Bokföra luncher
Hur bokför man i ett handelsbolag om ägarna äter lunch varje dag, |
|||