Senaste inläggen
Driven partner sökes
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Vinst i HB
Hur skall man "lättast" räkna ut vinsten i ett HB månad för månad så att man inte tar ut för mycket i eget uttag? |
|||
Söker agenter och företag med produktion i Kina
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Frågor om Företags start och VinstmarginalbeskattningSitter i startgroparna för att starta enskild firma, kommer dock inte ha någon verksamhet till en början,men skulle vilja förbereda så mycket jag kan, funkar det? har ett svårt sjukt barn,så jag pendlar mellan sjukhuset och permissioner och kan inte fullt ut jobba med mitt nya företag, dessutom är jag i behöv av att kunna nyttja min tillfälliga för... |
|||
Skatteplanering - Företag utomlands, skatta enbart för lönen?
Jag vill sänka min skatt inom lagens ramar. |
|||
Hjälp mig med tips på ett bra företagsnamn
Hej! Kategori: Affärsidéer |
|||
Nybörjarfrågor import från kina
Hej, Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Bokföra luncher
Hur bokför man i ett handelsbolag om ägarna äter lunch varje dag, |
|||
Koll på Microsoft Office 365?
Hej på er! Kategori: E-handel |
|||
Revers finansierings frågor
Behöver hjälp att reda ut några funderingar som rör skuldbred, finnansiering mm Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Bokföring av valuta vinster/förluster med PayPal ?
Har precis startat en enskild firma och funderar lite hur jag skall hantera bokföringen. Mina kunder är privatpersoner som betalar via PayPal, jag har ett PayPal konto som kommer att användas både privat och för företaget och sen kommer jag att ha ett speciellt bankkonto för företaget. |
|||
Bokförd momsrapport / utbetalning av moms
Skulle gärna vilja veta om jag gjort rätt på dessa vertifikationer. Vi kan börja med en vertifikation där jag betalat med mitt privatkonto: |
|||
Bokföra gruppförsäkring
Hej, |
|||
Verifikation - bokföringsdatum eller transaktionsdatum?
När jag printar en verifikation(transaktionsdetaljer) från Swedbank så finns det med bokföringsdatum samt transaktionsdatum. |
|||
Arbetsmiljöverket...
Arbetsmiljöverket har anmärkt på att jag haft för dåligt med fallskydd när jag bytte tak hos en kund förra sommaren. Nu har jag blivit kallad till förhör. Jag kan medge att det var för dåligt med skydd på något ställe men inte överallt. |
|||
Starta eget och driva företag som ensam förälder
Är du ensamstående mamma eller pappa och har erfarenhet av att starta eget och driva företag? Dela med dig av det här i denna forumtråd; hur får du det att funka och tiden att räcka till? Vilka tips kan du ge? |
|||
Uppsägning av partneravtal - hur agera vid konflikt
Hej, |
|||
Bokföra på enklaste vis?
Hej! |
|||
Varningslista blufföretag
Vi får en del mejl från företagare som råkat ut för blufföretag och fakturaskojare. Jäkla skit är väl det minsta man kan säga. |
|||
Har köpt saker på företaget, hur gör jag?
Hej, |
|||