Senaste inläggen

Ska sälja hemsida, företag vill ha faktura

Tja!
Nu är det så att ett företag vill köpa en hemsida av mig, men då vill ha faktura...
Jag har inget registerat företag för hemsidor eller något utan tänkte göra detta privat...

Hur är det om jag skriver en faktura?, Det är olagligt eller ?
Förövrigt så är det väl 5 tusen eller något man får tjäna in utan att b...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Skatt på lager

Jag har drivit en enskild firma i snart ett år. Har lånat pengar och byggt upp ett rejält lager med lånade pengar. Skall jag behöva skatta för lagret? Det är ju inte en vinst utan egen insättning. Hur skall jag deklarera detta?

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Får kassan vara minus i bokföringen under året?

Hej,

En enskild firma som bedriver restaurangverksamhet. Ägaren till firman använder företagskontot både för privata och företagskostnader samt babsen kommer även in där. Så som jag har förstått det är det inte att rekommendera men tillåtet att göra på det sättet. Den som bokför stämmer inte av mot kontoutdraget då han säger att det...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Hitta lokala tillverkare av en produkt..

Hejsan!

Jag skulle vilja hitta en lokal tillverkare av en produkt i tyg, eller hitta en fabrik som skulle kunna tillverka detta billigt till mig. Hur ska man gå tillväga när man tar kontakt med en tillverkare, och hur hittar man dom? Har försökt att googla lite men hittar verkligen inget.. Produkten jag behöver är denna:

Kategori: Inköp

Importera kopior av kläder och sälja i webbutik

Hej!
Har fått en idé att driva in kopior på kläder, bland annat evisu,diesel o.s.v från ett företag i Kina som tillverkar detta.

Har pratat med honom och han är villig att hjälpa mig att utveckla företaget här i Sverige med att ge rabatt när jag köper stora mängder o.s.v

Men min fråga.. Är detta lagligt? Finns d...

Kategori: Affärsidéer

Marknadsför dig gratis på Facebook

Många glömmer att man kan marknadsföra sig gratis på facebook. Dela ditt visitkort på http://www.facebook.com/pages/Visitkort/196020653799639 och berätta vad du säljer

Vilket pris för 100% kontakt med konsument?

Hej, jag skulle höra med er om ni har någon erfarenhet av vad exempelvis större företag som McDonald´s är villiga att betala för att till nästan 100% nå ut med sitt budskap till konsument?

Jag kommer att producera ett blad där det annonserande företaget nästan garanterat kommer nå ut till låt oss säga 500 personer åt gången. Det kom...

annonssäljare till nättidning

Hej!

Jag är journalist och söker frilansande annonssäljare till min webbtidning eventnews.se. Eftersom uppdraget är helt provisionsbaserat erbjuds merparten av försäljningsintäkten.
Det finns en befintlig kontaktlista att börja med.

Kategori: Söker/eftersöker

Referenskunder sökes för hemsida / design /ehandel

Vi behöver fler referenskunder till våran webbyrå, så har du precis startat eget eller behöver en ny hemsida hjälper vi dig till ett oerhört rabatterat pris!

Skriv här i tråden vid intresse.

Kategori: Söker/eftersöker

Resekudde

Hej!
Vi har en produkt som är en resekudde och den har två små fack som kommer innehålla ögonbindel och öronproppar, men du kan ävan lägga i något du vill ha med i den.´
Kan köpas i färgerna blå, gul, rosa ,röd och svart.

Varför ni ska köpa våran produkt är för att den är praktisk när man ska resa långt, ex flygresor o...

Kategori: Affärsidéer

Avstäming mot bankkonto, ett måste?

Finns det någon regel som säger att man måste stämma av bankkontot mot bokföringen varje månad i en enskild firma resp aktiebolag? Eller är detta bara för att underlätta och för egen kontroll?

Tacksam för svar.

Hur i #&@xxx# tar man betalt som konsult???

Började som konsult för någon månad sedan och det går bra. Jag har ett fast uppdrag där jag får hyggligt betalt, men nu kommer det in nya förfrågningar och det har gjort mig otroligt förvirrad.

Någon som kan sprida ljus i frågan om hur man ska tänka när man prissätter sina tjänster. Från efterfrågan, från nettolön, från praxis i bran...

Kategori: Allmänt

Frågor om bildande av Aktiebolag

Hej!

Jag har lite frågor och funderingar kring bildande av aktiebolag.
1. Vad finns det för fördelar med ett AB till skillnad från en EF? Förutom att ett AB anses vara mer "seriöst" och att man inte är personligt ansvarig för bolagets skulder.

2. Hur ser arbetsgången ut för bildande av ett nytt AB? Var börja...

Bokföring av månadsförsäljning

Hej!

Får man bokföra en månadsförsäljning som en klumpsumma eller måste man bokföra dagsförsäljningsrapporterna dag för dag. Finns det någon regel eller lag som säger något om det?

Tacksam för svar.

Starta e-butik för dator modding

Hejsan!

Jag har nu i nåt år varit intresserad i att starta ett eget företag i form av en webshop, jag skulle vilja fokusera mig på tillbehör för moddning av datorer t.ex sleeving.

Men vad behöver man egentligen för att starta en webshop, jag har tänkt ha ett litet lager i mitt hus då det inte kommer vara ett super stor...

Kategori: E-handel

Nya kunder

Hej,

Jag driver en liten redovisningsbyrå sedan några år tillbaka. Jag har drivit den vid sidan om mitt vanliga arbete. Nu känner jag att jag skulle vilja vara egenföretagare på heltid. Men då måste det verkligen till fler kunder... och där fastnar jag.

Jag bara stampar... Hur ska jag göra?

De flesta kun...

Hjälp, UFföretagsnamn!

Hej! Vi är fyra stycken som ska starta ett UFföretag där vi ska sälja läderarmband. Vi vill ha tips på passande namn, hjälp! :bravo

Kategori: Feedback

Några snabba frågor: Import

Jag har importerat produkter från china över dhgate.

Låt säga att jag tar in ett mobilskal som kostar 20 kr med frakt. Tar in till Sverige och får betala ca 3 kr (beroende på kategori) tull och 25% moms. Nu när jag säljer produkten måste jag ta ut moms och betala ca 50% skatt?

Min Vinst vid försäljning för 200 är vad...

Kategori: Företagande över gränserna

Spara förlust i EF

Hej!
Jag startade en enskild firma förra året, gick med förlust och valde att spara förlusten till nästa år (i år alltså).

I år har det inte blivit tid för verksamheten men jag planerar att dra igång nästa år (2012).

Vad är smartast att göra? Är det att inte registrera några händelser i bokföringen i år eller ä...

Säljföretag som jobbar på ackord?

Detta låter kanske som en knäpp fråga men jag undrar om det finns säljföretag/säljare som endast jobbar på ackord.

Alltså de säljer mina tjänster och får endast betalt per försäljning?