Senaste inläggen
Bokföring för e-handel?Hej Jag jobbar med utveckling av webbshoppar och undrar vad ni har för råd kring leverantör av bokföringen? |
|||
Vilken e-handels plattform utan licenskostnad är bäst?
Utvecklar och designar webbshoppar i framförallt Magento, prestashop, Übercart, opencart och oscommerce. (har olika utvecklare). Kategori: E-handel |
|||
Hur arbetar butikschef med redovisning?
Hej! |
|||
Ltd med Kommanditbolag istället för Filial...?Någon som vet hur komplementären beskattas i ett KB om komplementären i sin tur ägs av ett Ltd-bolag som är lokaliserat i utlandet/UK? Ltd-bolaget sin tur driver ingen verksamhet och har inga intäkter på sin hemort utan är vilande. All pengar som kommanditbolaget tjänar härrör från Sverige. Hur beskattas komplementären som är en juridisk person vad... |
|||
Hur bokföra försäljning av näringsfastighet?Jag undrar lite hur man ska bokföra försäljning av näringsfastighet, jag har alla konton jag ska bokföra på förutom vilket konto jag ska bokföra de pengar vi fick kontant i vinst vid försäljningen, dessa pengar sattes in på ett privat konto och inte på 1930 vilket jag annars bokför på. Jag ska alltså bokföra in en viss summa i debet men vet inte vi... |
|||
Friskbonus minskar sjukfrånvaro kraftigt
En friskbonus till alla som inte hade några sjukdagar ledde till en halvering av sjukfrånvaron bland äldrevårdspersonal. Kategori: Nyheter |
|||
VMB För handel med begagnat
Får myror i huvudet.... |
|||
Inköp av dator/belopp
Hej, Kategori: Inköp |
|||
Betala svensk moms när man varit bosatt utomlands
Jag har varit bosatt i USA i snart 9 månader. Jag har gjort lite ströjobb med Svenska kunder medan jag varit här och har köpt lite inventarier som jag behövde. |
|||
Socionom, psykolog som vill vara med och bygga upp ett HVB hem
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Hur bokföra inköp av laptop och mobiltelefon
Hej! |
|||
UppdragstagareKan man låta folk jobba som uppdragstagare i ett städföretag istället för att anställa dem? Kategori: HR - Personalfrågor |
|||
Turnering för rullstolsbundna, förolämpande?
Hej Kategori: Allmänt |
|||
Försäljning som privat person? (AKUT)
hej... Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Revisionsfrihet - många väljer bort revisorn enligt ny rapport
Sedan revisionsplikten för mindre aktiebolag avskaffades i november 2010 har nu drygt 34 000 bolag valt bort revisorn, enligt en rapport från branschorganisationen Företagarna. Kategori: Nyheter |
|||
80 procent av medelstora företagen vill växa men hindras
Möjlighet att hitta rätt personal, lagar och regler samt finansiering. Dessa tre faktorer påverkar ett företags möjlighet att växa. I en ny undersökning från Tillväxtverket visar det sig att tre av fyra svenska småföretag och 80 procent av de medelstora företagen vill växa, men stöter på hinder för att kunna göra det. Kategori: Nyheter |
|||
SÖKES FLERA PROGRAMMERARE / DESIGNERS
Hej, Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Bokföring av liten enskild firma med dagskassa
Godmorgon. |
|||
Bokföring preliminärskatt, moms etc
Hej |
|||
Bokföring av medlemsavgift (och serviceavgift)
Hej |
|||