Feedback på rörelsenamn, logo och hemsida

13
Jag har tänkt börja extraknäcka som allmän IT-kille på kvällar och helger.

Jag har knåpat ihop ett namn och en logo och vispade ihop en ganska generisk hemsida för att få ut infon: http://halp.fi

Jag försökte tänka lite "outside the box" med namnet och logon, men vet inte hur det kommer att tas emot. Jag kunde ju ha valt nåt som "Ekenäs PC-service", vilket skulle ha varit ett säkert kort men ganska tråkigt.

Hursomhelst, tror ni namnet och logon kommer att funka, eller är det dödfött? Räcker en så här enkel hemsida, eller borde det vara en specialdesignad en med diverse finesser och funktioner?
117
Hej! Jag tycker personligen konceptt funkar, två tankar dock... 1. Jag hade nog tagit bort alla "halp"-bilderna, känns bara märkliga även om de har en viss knytning till namnet. 2. Domännamnet .fi får mig personligen att tänka på ett finskt företag och hade nog gjort mig lite mindre intresserad. Hade försökt hitta en .se eller .com med namnet i domänen som t.ex. www.halp-pcservice.com (bara ett exempel). Hoppas det funkar för dig!
13
[quote="Johan Kuylenstierna" post=41848]Hej! 1. Jag hade nog tagit bort alla "halp"-bilderna, känns bara märkliga även om de har en viss knytning till namnet.[/quote] OK, jag ska försöka fundera om lite där. Det var ett försök att föklara fenomenet för personer som inte kommit i kontakt med det, men vissa av bilderna är kanske lite poänglösa och onödiga. Jag drog bara en "print screen" från Google Images utan att fundera mycket mer på det. [quote="Johan Kuylenstierna" post=41848] 2. Domännamnet .fi får mig personligen att tänka på ett finskt företag och hade nog gjort mig lite mindre intresserad. Hade försökt hitta en .se eller .com med namnet i domänen som t.ex. www.halp-pcservice.com (bara ett exempel). [/quote] Jag bor i Finland, därav domänen, fast befolkningen är 80% svenskspråkig här i stan och ärligt talat så är jag ganska dålig på finska. :) Jag gjorde domänen så kort som möjligt för att den skulle vara lätt att komma ihåg och svår att skriva fel. Fast det skulle kanske inte vara helt fel att registrera halp-pcservice.fi också, för ett mer beskrivande domännamn. Tack för din feedback!
117
Jaha! Om du har ett finskt företag så ju adressen helt klockren!
4
Försök att behålla enkelheten. Den är uppfriskande jämfört med alla överlastade och tillkrånglade sidor. Känns fräscht, jag skulle anlita dig.
Äggkläckningsmaskiner
13
[quote="Arctichen" post=41853]Försök att behålla enkelheten. Den är uppfriskande jämfört med alla överlastade och tillkrånglade sidor. Känns fräscht, jag skulle anlita dig.[/quote] Det ska jag försöka göra! Tackar!
64
11
Hehe, jag förstod först inte varför priserna var i €uro men efter att ha läst här på foretagande.se förstod jag att det var ett finskt bolag. Jag håller med tidigare talare gällande "halp bilderna", känns lite oseriöst att ha på en företagshemsida. Jag hade även formulerat om "Priser & Sånt", bara ett tips. För övrigt såg den väl schysst ut, du marknadsför dig ju inte som designer så hemsidan uppfyller säkert sitt behov. [size=2][url=http://www.itbmedia.se]Skaffa en egen lättuppdaterad hemsida på www.itbmedia.se[/url][/size]

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.