Senaste inläggen
Köp av AB (aktienköp)
Hej! |
|||
Hur du skapar din forumsignatur
Här går vi igenom hur du skapar en forumsignatur där du kan marknadsföra ditt företag och länka till din hemsida. Det är enkelt och tar bara en minut och sen hamnar denna ”annons” under varje foruminlägg du skriver. En mycket bra funktion om du har en produkt eller tjänst som du vill att fler ska känna till.
Kategori:
Om Företagande.se
|
|||
Räkenskapsår
Jag är i behov av att registrera ett AB nu så fort som möjligt för att kunna skriva lite avtal + lite annat. Men sedan kommer jag inte komma igång verksamheten på riktigt förrens någon gång i mars. |
|||
Sökes: Driftig, nogrann och pålitlig Extra Jobb
Hejsan Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Könskvotering till bolagsstyrelser rätt eller fel?
Vi startar en tråd där vi kan diskutera ämnet kvotering. En het potatis som återigen hamnat på tapeten. Eller har den alltid varit där?
Kategori:
Chef, Ledarskap och Coachning
|
|||
Bokföra moms enskild firma
Hej, |
|||
Hur bokför jag inköp av varor som jag ska hyra ut?
Jag ska starta upp en liten enskild firma som hyr ut kläder och undrar hur jag ska bokföra detta o vilka konton jag ska använda mig av? |
|||
Eget märke?
Har alltid haft ett brinnande intresse före entreprenörskap och vill nu ta det första steget att starta min egna verksamhet. Kategori: Affärsidéer |
|||
hur bokföra överförd tjänstepension?
Hej, jag har ett relativt nystartat ab där jag sparar lite i en tjänstepensionsförsäkring som är nystartad av bolaget. |
|||
Bor i USA, verksam i Sverige - moms på inköp?Som rubriken antyder är jag bosatt i USA men har uppdrag i Sverige i min enskilda firma. Hur bokför jag inköp av t.ex. förbrukningsmaterial och inventarier här i USA, främst med avseende på momsen? Har letat runt lite grann men hittar mest sådant som handlar om inköp som ska föras in i Sverige från utlandet, vilket ju inte gäller i mitt fall. |
|||
Socionom och Webbmaster söker affärskompanjon/erHej jag är en ny medlem-blev medlem idag och tänkte försöka att hitta någon/några affärspartner till en eller ett par stycken affärsidéer som jag har genom den här sajten. Det är något av följande som jag vill göra, eftersom jag är webbmaster och utbildad i programmering så skulle jag vilja hitta en affärskompanjon/partner att göra hemsidor åt före... Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Skuld till utländsk leverantör
Snabba råd eftersökes. Kategori: Inköp |
|||
Eftersöker nu 1 TM - Center! SME försäljning
Hej!
Kategori:
Söker/eftersöker
|
|||
Enklare att slå samman aktiebolag - fusionEn rad lagändringar ska göra det enklare att genomföra sammanslagningar, så kallade fusioner, och delningar av aktiebolag. Ändringarna gäller bland annat vilken information aktiebolag måste ta fram i samband med fusioner och delningar samt hur informationen ska göras tillgänglig för aktieägare och andra. Bakgrunden till ändringarna är ett EU-direkt... Kategori: Nyheter |
|||
Tänkte gå till olika gym - vad ska jag ha med mig?
Hej! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Har ett aktiebolag, ska starta enskild firma.
Hej! |
|||
Starta eget, hjälp med företagsidéer
Hej hej Kategori: Affärsidéer |
|||
Sälja tjänster till Norskt företag - moms?
Jag kommer att sälja/vidarebefodra kunder som är intresserade av hemsidor till en norsk webutvecklare. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Eget företag - 16 år?
Goddag. Kategori: Affärsidéer |
|||
Hur bokföra debiterad preliminärskatt?
Hur ska jag bokföra debiterad preliminärskatt i ett aktiebolag? Kan man göra så här: |
|||