När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Kikat lite snabbt
Ser bra och intressant ut. Tror bilderna behöver finns i större storlek/upplösning när man klickar på förstoring. Sedan tror jag väskor och plånböcker säljer enklare om det finns bilder som visar insidan. Och en bild som visar väskan i förhålande till en person. (Vilket ni har några) Esprit visar tex sina väskor så.
/Anna
Fastnade lite på loggan/bannern.
Den ljusa lila(?) färgen tyckte jag gjorde att det såg lite sjaskigt ut, men det är ju bara min personliga åsikt.
Dock reagerade jag på texten i bannern, "Snabb leverans", "Personlig service" tycker jag blir lite otydlig med den "fina" texten. Dessa "budord" skulle jag vill ha så tydligt som möjligt.
[quote="Anna Lundgren" post=41973]Kikat lite snabbt
Ser bra och intressant ut. Tror bilderna behöver finns i större storlek/upplösning när man klickar på förstoring. Sedan tror jag väskor och plånböcker säljer enklare om det finns bilder som visar insidan. Och en bild som visar väskan i förhålande till en person. (Vilket ni har några) Esprit visar tex sina väskor så.
/Anna[/quote]
Bra idéer om väskorna, ska jag kolla på! Bildernas storlek ska jag tänka på i fortsättningen..
Stylist och eventsamordnare på: www.stylinganna.se
Stilexpert och marknadsansvarig på: www.modekampanj.com
[quote="krjh" post=41982]Fastnade lite på loggan/bannern.
Den ljusa lila(?) färgen tyckte jag gjorde att det såg lite sjaskigt ut, men det är ju bara min personliga åsikt.
Dock reagerade jag på texten i bannern, "Snabb leverans", "Personlig service" tycker jag blir lite otydlig med den "fina" texten. Dessa "budord" skulle jag vill ha så tydligt som möjligt.[/quote]
Tack för respons! Ska kolla på detta. Har precis ändra den :unsure:
Stylist och eventsamordnare på: www.stylinganna.se
Stilexpert och marknadsansvarig på: www.modekampanj.com
[b]Egentligen är det ju bara en sak som räknas;
att ni säljer bra och tjänar pengar på nätbutiken[/b].
Säljresultatet påverkas ju förståss av form o innehåll på sidorna.
Jag ser röd eller ljusröd text på lila botten. inbland är den röda texten mager.
[b]Farlig färglädje förödande för försäljningen[/b].
Bortset från att man skall undvika färgade texter och eller att ha texter på färgade plattor/bakgrunder överhuvudtaget så är också växlande grad/ storlek på typografin och brokighet något som hämmar läsbarheten och sannolikt drar ner säljresultatet.
Reklamcopy är svårt. De flesta skriver alldeles för korta texter.
De flesta beskriver inte kundnyttan. berättar inte om glädjen/ fördelarna med att ha eller bära ett plagg,. en pryl..
utan låter kundämnet själv räkna ut detta. Farligt!!
Tro mig. jag har varit konsult åt en av Europas största postoderjättar. Kolla hur t.ex. Haléns eller Ellos skriver och utformar sina kataloger och hemsidor. [i]Gör precis som dem[/i]. De har lagt ner miljontals kronor vid det här laget för att finna den effekivaste metoden att sälja på postorder.
Postorder är precis vad ni håller på med också Se hur de stora kbanonerna arbetar med erbjudanden av olika slag [i].Kopiera dem[/i].
Är du nöjd med omsättning och marginaler och vinster och tjänar just nu de pengar ni behöver för att leva det liv ni önskar- så glöm hela saken och allt vad jag skrivit....
...alla kan ha fel...
Hej, Här kommer lite reflektioner på din sida. Jag kan dock instämma med föregående inslag att om du har bra försäljning på din sida så är det ju bra och då behöver du kanske inte förändra så mycket.
Min första reaktion är färgvalen, lila och orange är rätt starka färger och tar ut varandra. Det är svårt att läsa orange text på lila bakgrund samt på bildbakgrund. Tapetbakgrunden tycker jag är fin och du kan nog få den att fungera med sidan om du justerar resterande färger möjligen även byta färgen på den. Tänk på att färgvalet även sätts ihop med de olika produkternas färger vilket kan bli väldigt ofördelaktigt för en del produkter. Mitt råd är att använd neutrala färger då kommer produkterna fram bättre, nu försvinner de tyvärr på sidan.
Jag hade nog också valt ett annat typsnitt än skrivstil/kursivt när det gäller viktiga punkter. Det tycker jag fungerar bäst i en undertext, citat eller dyligt.
mvh
Anna
Tack båda för feedback! Jag har gjort om headern och ändrat texten till normal och till en vitbeige färg, plus gjort en lite mörkare lila bakgrund. Ska även byta de texter som är orangea till vit text (produkter, tjänster mm). Har alltså kvar lite orangea inslag men i mindre skala. Ska se hur det blir.
Stylist och eventsamordnare på: www.stylinganna.se
Stilexpert och marknadsansvarig på: www.modekampanj.com
Hmm, vet inte om jag tycker det blev så mycket bättre, lättare att läsa men fortsatt känns det som fokus inte ligger på dina produkter utan ögonen faller hela tiden på allt annat.
Jag skulle i ditt läge råda dig att vända dig till någon som jobbar med det här proffesionellt och har öga för det. Även om det kanske är mer ekonomiskt i stunden att göra det själv så är det inte alltid så att man kan se objektivt på något som ligger en väldigt nära. Då är det lätt att man håller fast vid färgen man gillar men som kanske inte fungerar i detta sammanhanget.
Det skulle inte behöva kosta så mycket då det mest skulle handla om att justera upp utseendet och inte en totalombyggnad av din sida. Den vidare skötseln kan du ju sköta själv, för jag antar att det är du som byggt upp sidan.
Titta på hur andra gör (som någon tidigare i tråden också påpekade) och titta på vad som de lyfter fram mest, vilka färger använder de etc.
Här är några exempel:
http://www.ellos.se
http://shop.robertoblad.com/
http://www.accessoarshopen.se/
http://www.ginatricot.com
http://www.hm.com
Lycka till!
[URL=http://www.www-design.se]www-design.se[/URL]
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att registrera dig som medlem.