När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Jag har en sida för mitt företag på Facebook och har börjat med att invitera mina vänner för att gilla den. Dessutom har jag promotat gilla-knappen på företagets hemsida men det hela har gått i stå.
Hur gör jag för att hitta fler som vill gilla? Jag är inne på att köra en tävling för att få mer som gillar men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga.
Hur ska jag göra för att få kampanjen så effektiv som möjligt - jag vill gärna uppnå en snöbollseffekt där de tipsar andra om tävlingen.
Hej!
Jag tycker du ska börja med att prata med folk i din vänkrets på Facebook och fråga om de kan tipsa andra att gilla din sida.
Du skulle också kunna köpa en betald annons på Facebook, där du fyller i vilken målgrupp du vill nå, hur mycket du vill lägga ut på det och liknande. Jag har själv inte använt detta, så vet inte riktigt hur responsen på det blir, men kanske kan vara värt att testa.
Sen skulle du kunna använda dig av "50lappen.se". Där är det många som gärna hjälper dig att få fler att gilla din Facebooksida för en billig peng. Har heller inte testat detta, men det är ett alternativ.
Det jag själv föredrar bäst är att helt enkelt prata om Facebooksidan mycket, både på Facebook och genom vanligt tal. Försök också att göra så att människor som besöker din Hemsida verkligen ser din "gillaknapp" och ge dem en bra anledning att gilla sidan (här kommer din tävling in i bilden).
Testa dig fram! Det finns otroligt många sätt att få folk att börja gilla din Facebooksida, så pröva tills du hittar något som du känner passar bra och som ger bra respons på den tid/de pengar som du lägger ner.
Hör gärna av dig om hur du går tillväga och hur det gått!
Ha det bra!
Mvh
--
Dan Vikström
Företagsledare
VIDA DRYCKER UF
Trött på dryckerna på marknaden?
VIDA DRYCKER UF säljer nu den nya drycken GROGH!
Låter det intressant?
Tveka inte att höra av dig:
076 - 82 57 883
vidadryckeruf [a] gmail.com
www.vidadryckeruf.n.nu
www.vidadryckerufblogg.blogspot.com
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att registrera dig som medlem.