Senaste inläggen

Tvist om reklamation

Hej

Jag driver en webbshop där jag säljer klänningar. En kund kontaktade mig efter köp då hon tyckte att färgen inte stämde överens med bilden på webbshopen. Bilden visar en ljust rosa-beige klänning, kunden hade uppfattat den som beige på bilden men tyckte att den var för rosa i verkligheten.
Givetvis godtog jag att hon skick...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Blogga och marknadsföring

Hej vänner!!

Skulle vilja veta om Ni bloggar i syfta att marknadsföra Er?

Då menar jag att ni driver egen blogg där ni bloggar om dagliga jobbet på företaget. Länka gärna till Er blogg, kan vara kul och läsa.

MVH Tony S

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Feedback på rörelsenamn, logo och hemsida

Jag har tänkt börja extraknäcka som allmän IT-kille på kvällar och helger.

Jag har knåpat ihop ett namn och en logo och vispade ihop en ganska generisk hemsida för att få ut infon: http://halp.fi

Jag försökte tänka lite "outside the box" med namnet och logon,...

Kategori: Feedback

Söker återförsäljare/agent/partner för försäljning/distribution

Nystartat företag som importerar unika handgjorda produkter söker återförsäljare/agent/distributör för skandinaviska marknaden.
Tänkta målgrupper är handel/möbelaffärer, interiördesignbyråer samt privatkunder. För mer info och produktbilder se:

Kategori: Söker/eftersöker

Kan jag ha anställda när jag själv har fullt sjukbidrag?

Lite knepig fråga det här? Jag får tjäna 42800 kr/år då jag har hel sjukersättning. Då jag inte kan tjäna mera undrar jag om jag kan anställa någon i min enskilda firma? Jag vill inte att min sjukersättning ska bli reducerad men vill ändå inte tacka nej till inkommande uppdrag i firman.

Kategori: Allmänt

Söker smyckesgrossist smycken för män

Halloj!

Jag har lite funderingar kring att kanske starta en webbutik någon gång. Jag vill då sälja bla. smycken för män. Jag tycker jag lusläst Google efter grossister som handlar med smycken för män, det ända jag hittar ä dock smycken för kvinnor.

Har Du något tips på någon grossist? Skriv till mig! 🙂

Missat att bokföra fakturor från tidigare månader..

Hej!

Jag upptäckte nu att jag på något vis har missat att bokföra kostnader i form av några kvitto från tidigare månader. Hur gör jag för att korrigera detta i bokföringen?

Jag redovisar också moms månadsvis till Skatteverket och har inte redovisat momsen för dessa kvitton. Hur kan jag gå till väga för att lösa det hä...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Starta e-handel / Tradera försäljning - enskild firma -

Hej,

jag håller på lite smått med import från Kina men tänker gradera upp verksamheten en sväng och försöka undvika att få en stor skatteskuld så måste jag registrera företaget som enskild firma.
Men jag har lite funderingar över hur går det till med skatter och moms m.m.
Räcker momsen jag betalar till Tullverket (25%)...

Swe-Desh Industry söker återförsäljare

Hej!
Vi levererar fina kvalitets porslin produkter (tallrikar, serviser etc)till olika återförsäljare som driver verksamhet inom porslin. Det är mest vardagsporslin vi levererar, men finns fin-porslin också.

Just nu erbjuder vi väldig bra pris på samtliga produkter samt generösa köpvillkor till våra kunder/återförsäljare. Reg...

Hjälp med utveckling av Iphone APP.

Hej

Har en kanon idé för en app som jag skulle vilja ta fram, tror starkt på att applikationen kommer att slå igenom och tänkte satsa till 100%.
Undrar om någon av personlig erfarenhet kan rekommendera ett företag(utvecklare) som jag kan anlita.

All hjälp uppskattas.

Kategori: Affärsidéer

Räkna ut lön

Jag ska skaffa en reklamutdelare som jobbar som uppdragstagare. Kan någon hjälpa mig räkna ut hur mycket han ska fakturera mig på? Jag har satt timlönen och vet hur många timmar det tar.

Kronofogden och starta eget bidrag

jag undrar om man vill starta företag med starta eget bidrag hur kronofogden gör...får man söka starta eget bidrag om man sitter fast hos fogden eller hur verkar det...jag och en kompis satt och diskuterade den frågan...finns det någon som har något bra svar på detta

Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag

Hur hitta rätt kontonummer för respektive tjänst/ (varor)

Vilket kontonummer?
Har skaffat med ett bokföringsprogram och skapar nu ett register med olika tjänster inom företaget med rätt kontonummer.
Finns det någon bra sökmotor för detta på webben, tacksam för tips!
Har tjänster så som
webbproduktion
grafisk produktion
originalframställning
fotografering

Praktisk erfarenhet - från enskilld firma till AB

Hej,

Jag har drivit en enskild näringsverksamhet i ett par år. Jag har köpt ett lagerbolag (aktiebolag) som jag får generalfullmakt till på Måndag.

Att bokföringstekniskt låta AB köpa 100% av verksamheten tror jag att jag klarar enkelt och tanken var ett göra utföra detta snabbt och sedan lägga ner den enskilda närings...

Grossisters syn på beställningsvaror?

Hallå!

Jag har kikat runt en del på olika webbshopar och börjat fundera lite på det här med beställningsvaror. Hur ser grossisterna egentligen på det?

Jag menar, vem som helst kan ju, efter att ha gjort klart med en grossist, lägga upp en hög med varor på sin webbshop som egentligen inte finns på lager. Detta gör ju a...

Kategori: E-handel

Företagslistor / leads - Callcenter

Vi säljer billiga företagslistor till bl.a. telemarketing bolag.
Listorna uppdateras dagligen och uppgifterna är fräscha.

Exempel på information som följer med:

Företagsnamn
Organisationsnummer
Bolagsform
Adress
Registreringsår
Omsättning
Antal anställda
Företagsb...

Kategori: Till salu

Fakturor och kreditkort med personligt betalningsansvar

Hej

Min fråga handlar om ett aktiebolag där fakturor betalas med ett kreditkort med personligt betalningsansvar. Fakturorna är riktade till företaget med företagets namn och adress. Pengarna dras från ett kreditkort där en person har personligt betalningsansvar och inte företaget, men det är företaget som betalar inbetalningskortet s...

Nätverka i Värmland

Söker värmländska företagare att nätverka med!
Skulle vilja träffa företagare i värmland för att nätverka i verkligheten, inte facebook eller något forum, utan kanske en kopp kaffe på något fik.

Män och kvinnor, gärna nyföretagare som jag.
visst vore det trevligt om vi kunde bli några stycken som träffades ibland.

Behöver lite respons på denna affärsidé/erbjudande jag har fått

Hej Alla.

Jag har sålt mer eller mindre privat ett tag, och känner att ett företag är väldigt nära för min del.. Jag har mycket goda relationer till mina leverantörer som lokaliserar sig utomlands.

Min närmsta leverantör som jag bäst kontakt med ser god potential i mig och har givit mig ett erbjudande som lyder:
...

Kategori: Affärsidéer

Köpa listor med namn, telefonnummer etc

Någon som provat på att köpa listor med namn och telefonnummer? Hur funkar detta konceptet? Vad är det för listor man får? Hur relevanta är de? Kan man själv styra detta på något vis?

Kategori: Försäljning och Marknadsföring