Senaste inläggen
Räkna ut lönJag ska skaffa en reklamutdelare som jobbar som uppdragstagare. Kan någon hjälpa mig räkna ut hur mycket han ska fakturera mig på? Jag har satt timlönen och vet hur många timmar det tar. Kategori: Allmänt |
|||
Kronofogden och starta eget bidragjag undrar om man vill starta företag med starta eget bidrag hur kronofogden gör...får man söka starta eget bidrag om man sitter fast hos fogden eller hur verkar det...jag och en kompis satt och diskuterade den frågan...finns det någon som har något bra svar på detta Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Hur hitta rätt kontonummer för respektive tjänst/ (varor)
Vilket kontonummer? |
|||
Praktisk erfarenhet - från enskilld firma till AB
Hej, |
|||
Grossisters syn på beställningsvaror?
Hallå! Kategori: E-handel |
|||
Företagslistor / leads - Callcenter
Vi säljer billiga företagslistor till bl.a. telemarketing bolag. Kategori: Till salu |
|||
Fakturor och kreditkort med personligt betalningsansvar
Hej |
|||
Nätverka i Värmland
Söker värmländska företagare att nätverka med!
Kategori:
Allmänt
|
|||
Behöver lite respons på denna affärsidé/erbjudande jag har fått
Hej Alla. Kategori: Affärsidéer |
|||
Köpa listor med namn, telefonnummer etcNågon som provat på att köpa listor med namn och telefonnummer? Hur funkar detta konceptet? Vad är det för listor man får? Hur relevanta är de? Kan man själv styra detta på något vis? Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Använda sig av en praktikant
Jag skulle behöva en webbapplikation byggd och har funderat på att ta in en praktikant från en utbildning och låta detta bli ett projekt. Min fråga är om man får lov att göra det när man inte har några lokaler att sitta i eller har möjligheter att anställa alls efter att uppdraget är slutfört. Kategori: HR - Personalfrågor |
|||
Söker seriöst säljbolag/säljare för uppdragSom jobbar med försäljning av annonser m.m. Skicka mail till danielkarlsson630@hotmail.com för mer info! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Servicefinder bra eller dåligt?
Jag hörde om servicefinder men är osäker på alla dessa internetföretag. Inte lätt att veta vad man ska tro.. Kategori: Allmänt |
|||
Vilket kontonummer ska jag använda?
Hej, är det någon som vet vilket konto jag kan bokföra besiktning av en släpkärra på. Kan jag använda 5690 Övriga kostnader för |
|||
Fritt eget kapital
Nu närmar sig årsbokslut för mitt AB. |
|||
Släpvagnstillbehör riktat mot olika yrkesgrupper
Med tanke på hur företag kostar på att inreda sina företagsbilar för att fungera som mobila verkstäder så måste det ju finnas liknande marknad till släpvagnar. Kategori: Affärsidéer |
|||
Lettiskt microbolagJag har ett svensk AB, som hyr ut mig som hyrläkare. Har omsättning runt 800-900k per år, nästan inga utgifter, behöver inte ta ut speciellt mkt i lön, om jag kunde ta ut stor andel i utdelning, som jag dock inte kan. Stötte på lettiskt microbolag som så mkt annat lät perfekt med enbart 9% skatt inkl soc avgifter. så länge omsättningen är under 100... Kategori: Allmänt |
|||
Nätverk och uppdrag via Facebook
Hej, Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Minus tecken i skattedeklarationen
I september månad hade vi ingen försäljning när köparen är skatteskyldig, dvs. omvänd skatteskyldighet, men vi bara skickade en kredit faktura till en kund. Hur ska jag redovisa beloppet i skattedeklarationen? |
|||
Man och hustru med varsin enskild firma, konstigheter?
Halloj! |
|||