Hjälp fattar inte egna uttag

3
Hej

Har tänkt så skallen spricker om hur det funkar med
Egna uttag.
Har drivit företaget i 6 månader
Pengar har kommit in på kontot och avdragsgilla köp och betalningar
har gjorts, in och ut momsen har beräknats och jag skall betala in moms till Skatteverket
under dessa månader har jag gjort en del egna kontant uttag och betalat ett fåtal privata räkningar via företagets konto.
Resultatet är typ nästan noll och ser ut som att jag kommer att lägga ner verksamheten.
Den moms som skall betalas finns på kontot och när den är betald finns inga pengar kvar
Jag skall lämna in bokföringen till Skatteverket och dom kommer naturligtvis att notera
De egna uttagen men det finns ingen vinst och med vilka pengar skall jag betala skatt
på de egna uttagna pengarna, hade man bättre förutsätt att resultatet blev dåligt skulle jag agerat på annat sätt men nu är det försent.
Detta stressar sönder mig och jag behöver råd.
Hur mycket skatt skall jag betala och när skall den i så fall betalas ???

Mvh
Donna
Ninnie
Hej, har du ett bokföringsprogram? Då ser du enkelt där om det blir någon skatt eller inte när du gör underlag till deklaration och låser årets resultat. För att få hjälp kontakta närmaste Nyföretagarcentrum för att kolla om de kan hjälpa dig då det är kostnadsfritt. Lycka till!
3
Hej Nej dum som jag var så tänkte jag göra hela bokföringen manuellt första året då jag har lätt att lära mig saker som jag Själv måste skriva ner. Men det känns helt omöjligt att lära sig alla olika konton och hur allt skall skrivas in, men nu i efterhand vore det klokt med ett bokförings program. Så det finns inget enkelt svar då på min fråga Får man gå plus minus noll även fast man gjort egna uttag Vad betalar man skatten med ? /Donna

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.