Behöver tips och råd för att komma igång igen!

3
Hej!

Jag har en enskild firma inom skönhet (makeup och håller kurser/utbildningar), och har även ett heltidsjobb vid sidan av. Mitt mål är att utveckla min firma så att jag såsmåningom kan leva på den. Mitt problem är att jag sköter min verksamhet "hemma" eller hemma hos kunder. Jag känner att jag kommit till en gräns där jag varken vet ut eller in när det gäller marknadsföringen och försäljningen av mina tjänster. Mina frågor och funderingar är:

1. Hur marknadsför jag lättast mina tjänster? Vad är mest användbart idag?

2. Hur gör jag för att nå ut till så mycket folk som möjligt?

3.. Jag vet att jag inte lagt ner den tiden jag borde för att kunna utveckla företaget- men hur kommer jag igång igen, i vilken ände börjar jag?

Så tacksam för att få lite tips och inspiration till att iallafall börja någonstans.

//Maria
87
5
Hej, Har du någon hemsida? Mvh Kenneth
Fastighetsservice | ett namn. . . ett nummer.
3
Hej! Nej det har jag inte. Jag har funderat över att ha en hemsida alt en blogg- fördelar/nackdelar. Har inte kommit till skott helt enkelt... Det borde nog vara ett första steg så att man är sökbar åtminstone.
87
5
Helt klart det "bästa?" ansiktet utåt för verksamheten om du skall sälja produkter. Speciellt när du nämner försäljning av makeup, kurser/utbildningar. Folk vill läsa, titta, fundera. Vill du sedan, eller efterfrågan finns hos kunder, kan du integrera webbshop med hemsidan för produkterna. Men något jag själv hade ordnat med senare. Har du inget webbhotell eller klar idé om hemsida så är mitt starka råd att ta kontakt med webbdesigner. Behöver absolut inte kosta mycket. Du vinner absolut på det på sikt. Finns bra och många designer/ företag här på forumet som gärna ställer upp. Det är mitt tips. =) Har du fler grågor.. så återkom gärna. Svarar om jag kan. Mvh Kenneth
Fastighetsservice | ett namn. . . ett nummer.
86
6
Du får gärna höra av dig till mig om du behöver hjälp med hemsida. Jag jobbar just med småföretagare. Titta gärna in på min hemsida www.gunka.se
16
Börja med att skaffa en hemsida. Det verkar inte som om du behöver en speciellt avancerad sådan, så varför inte börja med en enklare variant bara för att komma igång? Hur syns man bäst? Det är en hel vetenskap och handlar mycket om vad just du har för typ av kunder och vilken målgrupp du riktar dig till. För vissa är det lättare, för andra svårare. PM:a mig så kan jag ge dig lite råd och visa dig exempel på hemsidor som skulle kunna passa din verksamhet, helt utan köptvång eller andra förpliktelser.
Sökmotoroptimering - RothLindberg SEO Expert med +10 års erfarenhet. Hjälper med digital marknadsföring, SEO content m.m.
822
48
Försök att hålla så mycket som möjligt i tråden så fler kan ha nytta av informationen och tipsen :nicka
3
Hejsan! Som andra har sagt så måste du annonsera dig på internet om du ska ha en chans. Upp med en hemsida där du säljer makeup och skriver information om utbildningarna och skapa en facebookgrupp. Du kan även försöka få ett samarbete med andra företag som når samma kunder som dig men som du ej direkt är konkurrent med.
Mvh Bjording http://www.bmskal.se http://www.facebook.se/bmskal
2
Håller med alla som tipsat, en hemsida är ett måste! Sen är det ju toppen att du har företag i en bransch som är väldigt populär på internet & du har mycket material att visa och marknadsföra med. Utöver din hemsida bör du fokusera på sociala medier, Facebook, Twitter, Youtube, blogg, whaam etc dela med dig av sminktips, dela bilder & videos på kurserna du håller etc, det kommer locka många om du gör det konsekvent och hjälpande. Lycka till!
157
1
Hej. Jag heter Carl Jonas och jobbar mycket med IT-strategier och hjälper företag att utvecklas för att få en så optimal lösning när det gäller kommunikation på Internet. Försök att inte stirra dig blind på att ha så mycket som möjligt så snabbt som möjligt utan börja med det du känner dig bekväm med så du inte blir stillastående pga. Att du kanske inte behärskar allt. Men en hemsida är helt klart något du kan börja med. Att anlita mig eller någon annan att göra jobbet kan helt klart vara ett vettigt alternativ. Vi erbjuder dig en möjlighet som gör att du för liten slant varje månad får en hemsida med domän och webhotell i ett paket så du inte behöver punga ut med tusenlappar direkt. Du får gärna fråga mer om du vill veta mer För att ytterligare besvara din fråga så kan du alltid nå kunder med hjälp av telefonen. Försök hitta på tjänster som du tror en stor skara skulle ha nytta av dem? Klädbutiker som aäljer smink kanske vill utbilda sin personal. Skicka ut erbjudanden till större företag och ge personalen rabatt som tack för att företaget hjälper dig att få kunder. Provat att trycka upp flygblad och ställa dig på stan och dela ut? Det finns mängder av tips bara man låter fantasin flöda så finner man möjligheter man inte trodde fanns...
Med vänlig hälsning Carl Jonas Följ mig på Twitter http://www.twitter.com/carl_jonas www.carljonas.se - Blogg om företagande www.oneconsultant.se - Webbyrån som gör dig nöjd Webbutvecklare, entreprenör och bloggare
10
1
Hejsan, hemsidor osv är otroligt viktigt, men det är något du kan köpa in och slippa lägga egentid på. Det du ska ägna din tid åt är att nätverka. Prata med fotografer och gör jobb åt dom, skapa dig en bra portfolio och få fotograferna att sprida information om dina kurser. Sammarbeta med fotograferna och sätt ihop "gör om mig" paket, möhippe paket osv. Annonsera på blocket om dina kurser - det viktiga där är att skriva säljande och ha grymt bra bilder med. I de flesta städer/områden finns det företagarföreningar alt. lokala nyhetsblad osv. Annonsera där, ofta kan man byta tjänster på något sätt så slipper man den direkta kostnaden. Det är två billig åtgärder för att nå din kundgrupp direkt.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.