Senaste inläggen
Moms för groupon inköpKöpte en vara från Groupon för mitt företag. Vad är momssumman? |
|||
Pris för logotype? Prissättning mot företag, återförsäljare?
Jag har egentligen två olika frågor, men tycker båda platsar här. Vi är ett nystartat företag som ännu saknar Logga. Vet att det är jätteviktigt men vad är rimligt att betala någon som tar fram en logga? Har fått siffran 5-8000, är det ett rimligt pris? Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Tand-KlinikvärderingMinns jag rätt att man värderar till ungefär 1000:- per patient, värdet av att bygga upp en begagnad klinik med 50.000 per rum, värde på hyreskontrakt, värde på digitalt, kassan och vad mer? Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Inga lönepengar, dags för konkurs?Vi ska köpa ett vårdföretag där vi hörde att de har svårt med pengar till löner. Utan kassa har de inventarier, hyreskontrakt och patientstock av värde. Är de insolventa och ska begära sig i kk? |
|||
Föra in material i bolaget?
Hej! |
|||
Outhämtat paket, kunden betalar ej faktura
Hej. Kategori: Allmänt |
|||
Hur bokföra Hyrköp av Maskin?
Hej! |
|||
Finansiera uppstart av företag med ett snabblån
Nu är det så att jag planerar att starta upp ett företag kring en app. Jag är helt säker på att den kommer att slå igenom, men jag är långt ifrån lika säker på att banken kommer att tro på min idé. Jag behöver nämligen lite startkapital för marknadsföring av appen. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Momsregler kommissionsförsäljning
Har aldrig tidigare fakturerat för kommissionsförsäljning och fick höra att det är lätt att göra fel med momsen. |
|||
Hjälp, min RB har semester, vilka konton skall jag använda?Jag har betalat en leverantörsfaktura till leveranrörens BG men jag skulle ha betalt till Prioritet Finans. Får ett inkassokrav av Prioritet Finans, talar om för dem att jag redan har betalat direkt till leverantören men de godtar inte detta utan jag blir tvungen att betala in summan + kostnader och sedan kräva leverantören på återbet. av summa och... |
|||
Bokföra Överföring Från Paypal Till Bank Konto?
Hej! |
|||
Legojobb/sorteringsjobb/paketeringjobb som utförs i hemmet.
Hej! Kategori: Affärsidéer |
|||
Behöver byra redovisningskonsult. Tips mottages gärna!
Eftersom min nuvarande revisionsbyrå inte håller måttet, och tar på tok för mycket betalt för att täcka sina egna tillkortakommanden, så tänker jag nu byta. (Notera att min byrå är en av de största i Sverige, så de är välrenommerade men i år har de skitit i det blå skåpet, så att säga) |
|||
Vad håller du på med egentligen?
Jag vänder mig till dig som är nyföretagare.
Kategori:
Allmänt
|
|||
Teckna abonnemang privat, handelsbolag betalar?
Hej! |
|||
Hjälp mig att tänka som en företagare
Jag har gått runt med tanken att starta eget ett bra tag, och från de råd jag har fått och läst så ska man alltid börja med en marknadsundersökning. Kategori: Allmänt |
|||
Slutligskatt tax 2011 fr SKV
1. Den 2011-09-01 har jag ingående balans: (Aktiebolag) |
|||
Nu ska jag registrera min enskilda firma och behöver hjälp
Hej. Kategori: Allmänt |
|||
marknadsföra svenska företag i Libyenjag har en affärside att marknadsföra svenska företag i Libyen, som har stora möjligheter för svenska företag i alla sector , och etablera ett kontor där borta för att representera de svenska företag och deras produkter och tjänster till privata företag och statliga myndigheter , jag behöver ett hjälp , kanske i något form av samarbete för att förv... Kategori: Affärsidéer |
|||
Enkätundersökning gällande för Entreprenörskap/Egenanställning
Jag ha nu ett par bokmärken till div. företag som erbjuder Kategori: Allmänt |
|||