Senaste inläggen
Hjälp, min RB har semester, vilka konton skall jag använda?Jag har betalat en leverantörsfaktura till leveranrörens BG men jag skulle ha betalt till Prioritet Finans. Får ett inkassokrav av Prioritet Finans, talar om för dem att jag redan har betalat direkt till leverantören men de godtar inte detta utan jag blir tvungen att betala in summan + kostnader och sedan kräva leverantören på återbet. av summa och... |
|||
Bokföra Överföring Från Paypal Till Bank Konto?
Hej! |
|||
Legojobb/sorteringsjobb/paketeringjobb som utförs i hemmet.
Hej! Kategori: Affärsidéer |
|||
Behöver byra redovisningskonsult. Tips mottages gärna!
Eftersom min nuvarande revisionsbyrå inte håller måttet, och tar på tok för mycket betalt för att täcka sina egna tillkortakommanden, så tänker jag nu byta. (Notera att min byrå är en av de största i Sverige, så de är välrenommerade men i år har de skitit i det blå skåpet, så att säga) |
|||
Vad håller du på med egentligen?
Jag vänder mig till dig som är nyföretagare.
Kategori:
Allmänt
|
|||
Teckna abonnemang privat, handelsbolag betalar?
Hej! |
|||
Hjälp mig att tänka som en företagare
Jag har gått runt med tanken att starta eget ett bra tag, och från de råd jag har fått och läst så ska man alltid börja med en marknadsundersökning. Kategori: Allmänt |
|||
Slutligskatt tax 2011 fr SKV
1. Den 2011-09-01 har jag ingående balans: (Aktiebolag) |
|||
Nu ska jag registrera min enskilda firma och behöver hjälp
Hej. Kategori: Allmänt |
|||
marknadsföra svenska företag i Libyenjag har en affärside att marknadsföra svenska företag i Libyen, som har stora möjligheter för svenska företag i alla sector , och etablera ett kontor där borta för att representera de svenska företag och deras produkter och tjänster till privata företag och statliga myndigheter , jag behöver ett hjälp , kanske i något form av samarbete för att förv... Kategori: Affärsidéer |
|||
Enkätundersökning gällande för Entreprenörskap/Egenanställning
Jag ha nu ett par bokmärken till div. företag som erbjuder Kategori: Allmänt |
|||
Kapital och partners - Färdigt system som spärrar telefonsäljar
Hej, Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Entreprenörskap och egenanställning via anslutning till Convoy
Det låter rätt så bra... Kategori: Allmänt |
|||
Eget varumärke - hur?
HAr planer på att starta ett eget varumärke och har varit inne på PRV för att söka. Men hur funkar det egentligen? I första hand kommer vi ju vända oss till svenska marknaden men i framtiden förhoppningsvis utomlands. Söker man en del ord kommer ju långa listor upp med registreringar. Kategori: Patent- och registreringsfrågor |
|||
Avdrag för hyra, menar de per år eller månad?
Har precis läst att man kan göra hyresavdrag, är denna summa på 2000/4000 kr per år eller månad? |
|||
Köpa upp domäner - Onödigt!!?
Om jag förstått det rätt så kan en person som registrerar ett varumärkesnamn köpa upp en upptagen domän som är samma som det namn de fått patent för? Kategori: Allmänt |
|||
Skapa en community - vem kontaktar jag?
Jag har under en lång period haft en egen communitysida i tankarna, inget vanligt lik massa forum som redan finns eller fb liknande sidor som finns utan mer som denna www.minoutfit.se Kategori: Allmänt |
|||
Direktavskrivning programvara?
Jag undrar vilka regler som egentligen gäller nu för tiden beträffande inköp av progamvara. Vad jag förstår så behandlas programvara som korttidsinventarie och skall alltså direktavskrivas, men vad jag undrar över är följade saker: |
|||
bokföring, löner, skattehantering och verksamhetsstyrning
Hej, Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Restpartier av märkeskläder till salu.
Jag erbjuder restpartier av märkeskläder av hög modegrad, de flesta finns inte på den svenska marknaden representerade Kläderna är tillverkade i EU. Vilket underletar handeln mycket. Just nu söker vi en importör eller agent som skall representera oss i Sverige och Norden. Allt är 100% orginal och felfritt det är bara tillverkat i överskott. Kategori: Till salu |
|||