Senaste inläggen
Utbetalning av egen lön i ABJag driver ett AB och skall betala ut lön till mig själv. Men jag håller precis inte kolla på hur många timmar jag arbetar. Iofs så antar jag att man skulle kunna skriva vilket antal timmar som helst. Men finns det inget annat man kan skriva på lönespecifikationen när man skall ta ut en klumpsumma i lön? |
|||
Funderingar om Ab
Startade enkild firma byggbranschen i okt 2011 hyr mestadels ut mina tjänster 370kr tim. |
|||
CE- Märkning MaskindirektivetÄr det någon här som vet om den senast utgåvan av maskindirektivet för CE-märkning finns att ladda ner gratis på nätet? Kategori: Allmänt |
|||
Programmerings partner sökes för APP projekt!
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Företagsnamn - upphovsrätt?
:huh: Jag funderar på att välja ett företagsnamn som använder en av karaktärerna i Harry Potter-böckerna. I övrigt inga kopplingar till HP; endast namnet således. Kan det finnas legala hinder? Kategori: Affärsidéer |
|||
Företag med riktigt bra tjänster sökes
Får ursäkta om det här blev fel forum för inlägget! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
TM-Bolag eftersökes
Då vår uppdragsgivare vill öka intaget av kunder så söker vi nu efter två st TM-företag som vill jobba mot framförallt konsumentmarknaden,(möjlighet till att bearbeta småföretagare finns också). Företaget bör ha dokumenterad säljerfarenhet sedan tidigare. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Reklambilen, marknadsföring?
Hej alla! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Mallen Lönebesked fungerar inte korrekt?
Tjena! |
|||
Försäljning av handelsbolagsandel till kvarvarande delägare
Hej, |
|||
Bli återförsäljare av unik produkt ifrån USA. Behöver HJÄLP
Hejsan. Kategori: Allmänt |
|||
återförsäljare inom hälsa hud och hygien
Hej Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Starta företag som 15 åring..
Hej! Kategori: Affärsidéer |
|||
Kort tid för redov.byrå att bokföra arbetsg.avg. Lösning?
Hej, |
|||
Finansiering för delägarskap?
Hej, Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Bokföring när produkt ersatte pengar
Hej, |
|||
skatter
Jag har en liten fråga angående skatter. |
|||
Gratis faktureringsprogram
Vill ha tips och synpunkter på gratis fakturering. Har kollat in dessa: |
|||
Patent på produkt som liknar andra, hur skilda ska de vara?
Hej! Jag har en affärsidé och en produkt som jag skulle vilja ta patent på så småningom men jag har nu hittat en produkt som fyller samma funktion men har ett anorlunda utseende. Däremot osäker på om de har patent i sverige. Det jag undrar är hur olika produkterna måste vara för att jag kan få patent på min version? Kategori: Patent- och registreringsfrågor |
|||
Om och när betala ut sjuklönMåste man betala ut sjuklön för anställda om man inte är medlem i en fackförening eller måste man alltid betala ut det? Kategori: Allmänt |
|||