Årets bokföring åt skogen!

2
Hej och Hjälp!

Jag har haft eget (Enskild) i lite över ett år nu. Förre årets bokföring var inte så svårt i och med att det hände inte mycket. I år har jag försökt hålla mig uppdaterad vad gäller min bokföring. MEN, nu har jag märkt att jag har gjort helt fel. Mina frågor:

* Kan jag börja om? Jag har använt ett dataprogram.
* Ska man bokföra inkomsterna när de kommer in i PayPal eller när de förs över till banken?
* Måste man bokföra ett "eget kapital"? Det är en av sakerna jag har missat...
* Ska man bokföra betalda skatter eller är det något privat? Jag har för mig att man ska bokföra precis allting...

Men, igen, min största fråga är om jag kan börja igen...kanske använda en bokföringsorder för att nolla ut allt och sedan lägga in allting igen på rätta sättet...

Tacksom för hjälp (utan skratt!!)
/Linda
90
1
Hej Linda, Det låter som om du skulle behöva snabb och säker hjälp. ta hjälp av en redovisningskonsult så fixar de din bokföring på ett par timmar-och då kan du förvänta dig att allt blir rätt. Innan jag ger dig pratiska tips är det bättre att fråga hur bra koll du tycker att du har på bokföring? känner du dig trygg? Hur mycket är det värt att få allt löst-och att du sedan kan fokusera på annat? MVH Billy
www.affelin.se www.facebook.com/AffelinBda
2
Hej Billy! Tack för ditt svar! Koll och koll, jag trodde jag hade mer koll än vad jag tydligen har. Jag skulle jätte gärna låta någon annan ta hand om min bokföring... Kan man dra av det? Vad kan sådan hjälp kosta? Mvh, Linda
90
1
Linda-jag mailar dig ett förslag. Skicka ett mail till [email protected] med detaljerna(kanske inte är så roligt att skriva detaljerna i forumet) Det behöver inte bli så dyrt om jag vet detaljerna Jag vill också veta hur bråttom det är. vi hörs MVH Billy
www.affelin.se www.facebook.com/AffelinBda
157
3
fördelen med att anlita en redovisningskonsult är ju att de arbetar med timdebitering. Det innebär att lämnar du inte in något, då debiteras du heller inte något. Lämnar du in lite, ja då blir ju fakturan liten. Lämnar du in mycket, blir fakturan på lite mer. Men det går ju hand i hand ju mer du fakturerar.
Med vänlig hälsning Carl Jonas Följ mig på Twitter http://www.twitter.com/carl_jonas www.carljonas.se - Blogg om företagande www.oneconsultant.se - Webbyrån som gör dig nöjd Webbutvecklare, entreprenör och bloggare

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.