HJÄLP! Brytit mot copyright lagen, måste betala 22 000kr :(
Fick idag ett brev från företaget gettyimages som säljer bilder, förra året använde jag två bilder från hemsidan i ca. 2 månader och det är dessa bilder de vill ha 8700 kr styck för plus resterande avgifter som nu är totalt på 22 000 kr. De ska ha in pengarna inom 2 veckor efter att jag mottagit brevet.
Jag läste inte brevet då jag varit bortrest så den tiden har tom. passerat.
Allt är skrivet på engelska då det är sänd ifrån företagets huvudkontor i london. Har läst igenom alla papper flera gånger och det finns inga sätt att slippa denna avgift och den måste betalas om man inte önskar att ärendet dras till tingsrätt har de skrivit.
Tydligen menas det inte att bilderna är gratis när det står "Royalty free" som jag trodde..
De har även print screenat sidan jag använt dessa två bilder på...vad gör man 🙁
Jag läste inte brevet då jag varit bortrest så den tiden har tom. passerat.
Allt är skrivet på engelska då det är sänd ifrån företagets huvudkontor i london. Har läst igenom alla papper flera gånger och det finns inga sätt att slippa denna avgift och den måste betalas om man inte önskar att ärendet dras till tingsrätt har de skrivit.
Tydligen menas det inte att bilderna är gratis när det står "Royalty free" som jag trodde..
De har även print screenat sidan jag använt dessa två bilder på...vad gör man 🙁