Senaste inläggen
Feedback på e-butik.bgafotocenter.se
Har spenderat de senaste månaderna med att få in alla produkter och känner att vi nu är redo för lansering. Kategori: Feedback |
|||
HJÄLP! Brytit mot copyright lagen, måste betala 22 000kr :(
Fick idag ett brev från företaget gettyimages som säljer bilder, förra året använde jag två bilder från hemsidan i ca. 2 månader och det är dessa bilder de vill ha 8700 kr styck för plus resterande avgifter som nu är totalt på 22 000 kr. De ska ha in pengarna inom 2 veckor efter att jag mottagit brevet. Kategori: Allmänt |
|||
Inkomst vid årsskifte, räknas till 2012 eller 2013?
Hej, |
|||
Företag 1 år- 1 kund so far.....
Hej Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Uppstart mellan 2 personer
Hej, Kategori: Affärsidéer |
|||
Hur bokför man avgiften från Patent- och registreringsverket?
Hej, |
|||
Att starta nytt, lite olika frågor
Jag vill starta en ny klädbutik här på orten, jobbar just nu på en affär här men vill istället starta något nytt som inte finns. Jag har några frågor... Ja har innan varit i kontakt med Almi men då i ett annat affärsköp. Det blev inte av då den butiken gick för dåligt, så nu vill ja istället öppna eget. Kategori: Allmänt |
|||
Vilken summa betalar jag skatten på ?
När ens bokslut stod att företaget är 'skyldig' mig en viss summa (eget kapital) pengar och årets resultat blev vinst. |
|||
Feedback på mitt mejl - boka möten.
Ber om ursäkt om jag startar ännu en tråd, men det kanske blir enklare för andra som är intresserade av ämnet att hitta inlägget senare. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Boka in möten via E-post?Jag har startat eget som konsult inom marknadsföring,och undrar om man via riktade mejl till beslutsfattare (självfallet kommer jag reseracha företaget innan jag mejlar) kan boka in möten? Eller är det bortkastad tid? Är det kalla samtal som gäller? Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Idé till bok - hur gör jag?
Jag har en ide till en bok som jag tror skulle funka bra. Jag kan inte skriva och det behövs ett 50-tal intervjuer runt om i Sverige. Kategori: Allmänt |
|||
Slippa valutaväxlingsavgift från Bankerna när man startar AB.
Hej, |
|||
Gör din egen pizza-pizzeria
Lova att inte skratta nu ;-) Minns du avsnittet i Seinfeld där Kramer har en affärsidé? Den handlar om en pizzarestaurang där kunderna själva får baka sina pizzor. Kategori: Gratis affärsidéer |
|||
FörsäljningskonsultVad har flest företagare som den största utmaningen i sitt företag? Jo, försäljningen och att skaffa nya kunder. Bli expert på försäljning och sälj konsulttimmar och föreläs. Här finns en enorm marknad om du paketerar det snyggt och lyckas nå ut till företagen som behöver hjälp. Procent på ökad försäljning kan vara ett sätt lösa det på om kunden in... Kategori: Gratis affärsidéer |
|||
Hyr ut överblivna rumLeta upp överblivna gästrum, sommarstugor, vindsvåningar och källare som inte används och starta en övernattningsrums-förmedling. Många resande vill inte betala hutlösa hotellpriser utan vill bara få några timmars sömn i en säng innan nästa arbetsdag. Dela förtjänsten med ägaren av rummet. Kategori: Affärsidéer |
|||
Hjälp, var hittar jag möjliga kunder?
Hej Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Sitter med bokföring i fortnox och funderar på moms på frakt
Hej! |
|||
Hemsida och företagsnamn
Jag har gjort min hemsida själv och undrar vad ni tycker? Främst är jag fundersam över om den når ut med sitt syfte (att sälja) eller vad jag kan göra för att bättre nå ut med det. Kategori: Feedback |
|||
Designskydd - vad ska jag tänka på?
Jag har designat en del produkter (inredning och möbler) och är intresserad av att hitta företag som vill tillverka och/eller sälja dessa. Vad bör jag tänka på och hur bör jag gå vidare, när det gäller designskydd? Kategori: Patent- och registreringsfrågor |
|||
Export från Baltikum till EU?
Har en produkt som ska tillverkas i Sverige och kunna exporteras ut direkt till privatpersoner i Europa. Paketet kommer väga ca.500 gram och vara 15x15x5 stort och frakten ska ingå i priset till hela EU. Kategori: Företagande över gränserna |
|||