Sälja tjänst till företag i EU som ej har VAT el. företags nr??

16
1
Jag ska sälja en tjänst till en enskild näringsidkare i England. Tydligen behöver egna företagare inte inneha momsregistreringsnummer eller organisationsnummer om de inte tjänar mer än ca 700 000 kr om året, så den enda informationen jag har är hennes namn, företagets namn och adress.

Eftersom hon har ett företag bör jag väl fortfarande kunna sälja med omvänd moms?

Skatteverket verkade inte ha en aning om detta eller vad jag bör göra.

Finns det någon som varit i denna sits innan och som vet hur jag ska bokföra detta, vad jag ska göra med den periodiska sammanställningen och skattedeklarationen?

Vore jätte tacksam för svar,
Sofia
32
1
Hejsan. När jag har bokfört liknande saker har jag faktiskt tittat på skatteverkets hemsida, de har bra information om detta. Denna länk (om de funkar) leder till en sida som heter [b]Moms vid internationell tjänstehandel[/b] den tycker jag är bra. http://www.skatteverket.se/foretagorganisationer/moms/momsvidhandelmedeulander/momsvidinternationelltjanstehandel.4.76a43be412206334b89800010696.html Hoppas det fungerar, annars sök på ovan namn på sidan. Hör bara av dig om du behöver mera hjälp, vi kan slå våra kloka huvuden ihop.:bravo Vänligen Ulla-Britt Västkustens Företagservice

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.