Senaste inläggen
EventhjältarnaEventhjältarna är ett ungt bemanningsföretag som jobbar med personalrekrytering inom event och restauranbranschen. Kategori: Allmänt |
|||
Vad anser ni om mitt bidrag till Årets Affärskreatör?
Vad anser ni om mitt bidrag till ”Årets Affärskreatör” ? 🙂 Kategori: Feedback |
|||
Behöver hjälp med bokföring o.s.v
Hejsan! |
|||
Vilket företagsnamn? Personlig Träning, Kost & Coachning
Hej! Kategori: Feedback |
|||
B2B - Direkt från fabrik i Kina till Sverige
Efter snart 10 år i Kina har mitt företag byggt upp kontakter med bra och säkra leverantörer. Tänkte därför erbjuda några av konsumentprodukterna via detta forum och se om det finns några intresserade. Kategori: Till salu |
|||
Räknas hemsida som inventarie och hur värderar man den?
En god vän ska omvandla sin EF till AB. Det behövs 50k alt inventarier för samma värde. |
|||
Hur bokför jag köp av dator och överföring mellan bankonton?
Hej |
|||
Feedback på e-butik.bgafotocenter.se
Har spenderat de senaste månaderna med att få in alla produkter och känner att vi nu är redo för lansering. Kategori: Feedback |
|||
HJÄLP! Brytit mot copyright lagen, måste betala 22 000kr :(
Fick idag ett brev från företaget gettyimages som säljer bilder, förra året använde jag två bilder från hemsidan i ca. 2 månader och det är dessa bilder de vill ha 8700 kr styck för plus resterande avgifter som nu är totalt på 22 000 kr. De ska ha in pengarna inom 2 veckor efter att jag mottagit brevet. Kategori: Allmänt |
|||
Inkomst vid årsskifte, räknas till 2012 eller 2013?
Hej, |
|||
Företag 1 år- 1 kund so far.....
Hej Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Uppstart mellan 2 personer
Hej, Kategori: Affärsidéer |
|||
Hur bokför man avgiften från Patent- och registreringsverket?
Hej, |
|||
Att starta nytt, lite olika frågor
Jag vill starta en ny klädbutik här på orten, jobbar just nu på en affär här men vill istället starta något nytt som inte finns. Jag har några frågor... Ja har innan varit i kontakt med Almi men då i ett annat affärsköp. Det blev inte av då den butiken gick för dåligt, så nu vill ja istället öppna eget. Kategori: Allmänt |
|||
Vilken summa betalar jag skatten på ?
När ens bokslut stod att företaget är 'skyldig' mig en viss summa (eget kapital) pengar och årets resultat blev vinst. |
|||
Feedback på mitt mejl - boka möten.
Ber om ursäkt om jag startar ännu en tråd, men det kanske blir enklare för andra som är intresserade av ämnet att hitta inlägget senare. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Boka in möten via E-post?Jag har startat eget som konsult inom marknadsföring,och undrar om man via riktade mejl till beslutsfattare (självfallet kommer jag reseracha företaget innan jag mejlar) kan boka in möten? Eller är det bortkastad tid? Är det kalla samtal som gäller? Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Idé till bok - hur gör jag?
Jag har en ide till en bok som jag tror skulle funka bra. Jag kan inte skriva och det behövs ett 50-tal intervjuer runt om i Sverige. Kategori: Allmänt |
|||
Slippa valutaväxlingsavgift från Bankerna när man startar AB.
Hej, |
|||
Gör din egen pizza-pizzeria
Lova att inte skratta nu ;-) Minns du avsnittet i Seinfeld där Kramer har en affärsidé? Den handlar om en pizzarestaurang där kunderna själva får baka sina pizzor. Kategori: Gratis affärsidéer |
|||