Senaste inläggen
Företagsförsäkring, har ni det?Sitter som ett frågetecken och funderar över vilken företagsförsäkring som är bra att teckna. Någon som har tips? Har enskild firma som drivs hemifrån, lösöre ca. 100 000 kr. Kategori: Allmänt |
|||
Hur fungerar skatter i Enskild firma och när ska de betalas in?Hur fungerar det egentligen med skatterna i en enskild firma? Skattar man bara för själva vinsten, dvs om jag köper in produkter för 1000 kr och säljer dom för 10 kr (exkl moms) skattar jag då direkt varje gång jag säljer något,eller först när jag kommit över dom 1000 kr som produkterna kostat mig? Görs det i förskott och dras av eller läggs till i... |
|||
AB eller Ltd Limited bolag?
Hej! |
|||
immateriell tillgång - webshop bokföras
Hej |
|||
Affärsängel sökes - Har en unik storsäljare!
Sammanfattning: Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Äventyrs och eventbolag säljes, grundades 2001.
Företaget säljs i sin helhet. Kategori: Till salu |
|||
Betalat webbhotell åt privatperson i utbyte mot annonsering
Hej, |
|||
Ska jag alltid redovisa svensk moms till ej EU-länder?
Har köpt en del varor och tjänster i utlandet för företaget, allt från en kamera i Malaysia till en internet tjänst i Indien. |
|||
Importera kaffe (private label)
Hej! Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Återförsäljare - TM - Callcenter
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Vilken bolagsform?
Jag har tänkt starta ett nytt företag och driva en klädbutik. Har räknat med ca 1,4 milj omsättning på ett år. |
|||
Hjälp med namnförslag!
Hej på er! Kategori: Allmänt |
|||
Snabb hjälp med hemsida
Hej, Kategori: Feedback |
|||
Importera kaffe (private label)
Hej! Kategori: Inköp |
|||
Import från Nordafrika
Hej! Jag behöver hjälp med import från nordafrika. Jag vill importera pinnar från en viss trädsort som används över hela nordafrika för oral hygien. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
köpa in material begagnat till företaget, kan man dra av detta?
hejsan, ska öppna en klinik inom Medicinsk massageterapi/ortopedisk medicin. Kommer behöva köpa in varor som behandlingsbänk, dator,skrivbord, stol,bord,byrå, lite material till bänken . Kategori: Inköp |
|||
Utvärderar bokföringsprogram, fråga om Vismas Enskild firma
Jag skickade följande mail till Visma: Jag utvärderar "Enskild firma" från er. Till Skatteverket har jag gjort en preliminär deklaration över årets månader när det gäller skatterna. Var i programmet hittar jag en sammanställning över hur mycket skatt / egenavgift jag ska betala in för aktuell månad? Eller måste jag räkna... |
|||
Lön eller lånEn kvinna var i TV, hon hade hamnat i tidningen för att hon tog ut hög lön, så hon beklagade sig som chef när anställda kan stötas som bara har 18-20.000 i lön. Hennes förklaring var att hon belånade sitt hus för att klara sig förut och tog utdelning istället, men nu blev det lön. Fast innan var det ränteavdrag och lägre skatt på utdelningar, vad k... |
|||
koncernbidrag?
Hej Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Strategi för att utveckla företaget smart
Kategori: E-handel |
|||