Senaste inläggen
Förenklat årsbokslut... i praktiken?
Hej allihopa! |
|||
Sponsring med bil med reklamHej är i diskussion med en bilhandlare om att han ska "sponsra" mig med en liten firmabil och jag kör med hans firmamärke som reklam på bilen kan jag bli "skönhetstaxerad" för det? vad gäller? tacksam för hjälp. Kategori: Allmänt |
|||
Bokföra interimsfodring vid bokslut
Blir tokig. Har en försäkringspremie med fakturadatum 12 dec. på drygt 8000kr som avser januari och betalades då. |
|||
Sökes: Återförsäljare smycken
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Hjälp med vektorfil i EPS-format och ändring av bild
Hej Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Sälja tjänst till företag i EU som ej har VAT el. företags nr??
Jag ska sälja en tjänst till en enskild näringsidkare i England. Tydligen behöver egna företagare inte inneha momsregistreringsnummer eller organisationsnummer om de inte tjänar mer än ca 700 000 kr om året, så den enda informationen jag har är hennes namn, företagets namn och adress. |
|||
Behövs namn på kvittot för representation?Jag bjöd en kund på lunch och började fundera på detta med namn på kvittot. Hörde att tidigare skulle man helst ha underskrift och telefonnummer. Gäller det fortfarande eller är det en gammal regel? |
|||
Beställt webbutik av Speedcom
Jag beställde en webbutik idag (äntligen!) efter flera månaders kolla-upp. Efter att ha kollat på många olika leverantörer blev det till slut Speedcom. De hade många bra referenser och de kommer att göra designen som jag vill ha den. Det ingick hos dem utan extra kostnad. Kategori: E-handel |
|||
Vill någon hjälpa mig räkna ut skatt och eget uttag?
Jag har slarvat med bokföringen 2012 och lär mig nu en läxa :-[ |
|||
Webbhjälp
Finns det någon/något företagssamt företag inom Data/IT/Webb på denna sida/forum? Som ev. kan tänkas behöva lite extra hjälp med t ex hemsidor och dyligt? Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Överlikviditet!Har ett enmanskonsult AB har ett lyxproblem i form av överlikviditet. Har några frågor runt detta som jag hoppas ngn kan hjälpa mig med. Min tanke är att ha pengar kvar på placeringskontot för att hantera moms och löpande utgifter men samtidigt placera likvida medel i aktier/fonder eller hög avkastande (ränta) placeringar på 1-3 års sikt. Allt för... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Verksamhetsbeskrivning för ett litet privat aktiebolag
Jag har några frågor i anslutning till den verksamhetsbeskrivning som man anger när man startar ett aktiebolag. |
|||
Hur skaffar DU jobbet?
Hejsan, Kategori: Off Topic |
|||
EventhjältarnaEventhjältarna är ett ungt bemanningsföretag som jobbar med personalrekrytering inom event och restauranbranschen. Kategori: Allmänt |
|||
Vad anser ni om mitt bidrag till Årets Affärskreatör?
Vad anser ni om mitt bidrag till ”Årets Affärskreatör” ? 🙂 Kategori: Feedback |
|||
Behöver hjälp med bokföring o.s.v
Hejsan! |
|||
Vilket företagsnamn? Personlig Träning, Kost & Coachning
Hej! Kategori: Feedback |
|||
B2B - Direkt från fabrik i Kina till Sverige
Efter snart 10 år i Kina har mitt företag byggt upp kontakter med bra och säkra leverantörer. Tänkte därför erbjuda några av konsumentprodukterna via detta forum och se om det finns några intresserade. Kategori: Till salu |
|||
Räknas hemsida som inventarie och hur värderar man den?
En god vän ska omvandla sin EF till AB. Det behövs 50k alt inventarier för samma värde. |
|||
Hur bokför jag köp av dator och överföring mellan bankonton?
Hej |
|||