Senaste inläggen
Skapa blogg som egen företagareHej! Jag är egen företagare som funderar på skaffa blogg. Jag är 50% företagare och 50% sjukskriven. Så jag måste ta det genom företaget då jag hade tänkt mig blogg som ger betalt. Jag är föreläsare/författare och samtalskonsult. Går det att ha blogg genom företaget? Vart vänder jag mig för att få hjälp med att starta upp det? Titta gärna in på min... Kategori: Allmänt |
|||
Polisanmälan
Hej jag har en ganska så nystartad enskild firma. Kategori: Allmänt |
|||
SPAM - är mina utskick detta??Jag har en frågeställning kring "spam" och Marknadsföringslagen . Jag vill skicka ut inbjudningar till min webbsida till vissa nyckelpersoner. Dock vill jag inte riskera att överträda bestämmelser i Marknadsföringslagen. Jag vill skicka separata mail till personer jag aldrig har haft kontakt med. I mailet ska jag bjuda in dem till min webbsida. Är... Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Söker säljare för webb, e-handel och logos
Jag söker en säljare till mitt företag PixelAnna. Du bör ha F-skattesedel (dvs eget företag själv). Ditt arvode för förmedlat uppdrag: du får 5 % i ersättning på den summan PixelAnna fakturerar kunden, dock minst 500 kr (för uppdrag under 10 000 kr), exklusive moms. Dvs du får 500 kr - 5% för varje betald kundfaktura. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Hjälp med bolagsform.
Jag har en klar affärsidé och kommer inom kort att starta ett företag. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Utgifter för anställdaVad får man för utgifter om man anställer en person i sitt företag? Det gäller ett städbolag med en anställd som ska städa. Kategori: HR - Personalfrågor |
|||
Enskildfirma med negativt resultat
Funderar på att starta en enskildfirma där jag kommer bedriva min hästverksamhet. Det är en firma som antagligen kommer gå minus ganbska länge då det främst innebär kostnader, men även vinster så småningom när en häst säljs. |
|||
Fel löpnr på faktura, vad göra nu
Hej. |
|||
Fördelar med att starta Holdingbolag?
Hej! |
|||
Fungerar Sökmotoroptimering - SEO
Många säljer ju sökmotoroptimering som en tjänst och jag är nyfiken på om det fungerar? Kategori: Allmänt |
|||
Hur driver jag in pengar från oseriösa kunder?
Har en del kunder som ej betalat sina fakturor trots flera påminnelsen. En del har inga tidigare anmärkningar och andra har skulder hos kronofogden sedan tidigare. Kategori: Allmänt |
|||
Vi måste lyssna på dom unga!
Jag har haft extrema problem med mitt företag och internkommunikation, vi har massor med olika verktyg för att kommunicera internt men det känns ändå som att informationen försvinner någonstans på vägen. Vi har de självklara all@ mailadresserna som skickar ut mail till alla. Vi har också ett intranät där det är väldigt strukturerat. Kategori: Allmänt |
|||
Vad hände med Nisse den smarta?
Vad hände med sajten "Smartnisse", gick den i graven? Kategori: Allmänt |
|||
Tillsyn av hus samt skötsel!
Under våren startar jag mitt företag och affärsidèn att erbjuda tillsyn av dels fritidshus samt skötsel(i trädgård tex) |
|||
Ska jag våga??Jag är en 32-årig polis som för några veckor sedan fick tillökning i familjen med en liten flicka. Vi bor i ett nybyggt hus och har huset, precis som många andra, relativt högt belånat. Jag trivs bra med mitt jobb, jag älskar min familj och livet. Dock så har jag så länge jag kan minnas haft ett "driv" att skapa nåt. Ett driv jag inte riktigt kan f... Kategori: Affärsidéer |
|||
F-Skatt o Moms mer uppdrag
Jag har en verksamhet på hobbybasis där jag använder mig av ett registrerat företagsnamn och där jag "anställer mig själv" via en tjänst som Frilans Finans. Kategori: Allmänt |
|||
Vad har ni att erbjuda.
50lappen.se har funnits i ca två år. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
EF/privat avtal påverkar AB som jag äger?
För cirka fem år sedan sålde jag en del i min enskilda firma till ett konkurrerande bolag. Ett avtal gjordes där det även framgår att "säljaren förbinder sig att inte driva konkurrerande verksamhet" och det hindret skulle gälla i åtta år. Det är alltså cirka tre år kvar på det. |
|||
BOKFÖRA RUTSkulle behöva lite hjälp med en sak...Jag undrar om nån kan hjälpa mig med hur man konterar utbetalningen av RUT från Skatteverket???? Använder kontantmetoden och bokför därmed när jag få in pengar från kunden resp. skatteverket! |
|||
Starta om utländsk firma i sverige - flytta företaget från USAHej är det någon som vet eller har erfarenhet att flytta företaget från från utomlands till Sverige...eller starta om snarare i sverige. vi ska flytta familjen till sverige och jag har ett eget lite företag, tjänar inte så mycket på det än så länge men skulle vilja ge det en chans i sverige. kan man få starta eget bidrag för att starta om i hemland... Kategori: Företagande över gränserna |
|||