Senaste inläggen
Tryckeri för kondomförpackningar
Hej, Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Bokföring av bil i AB som inte står på mitt namn
Hej! |
|||
Vilket företagsnamn skall stå på fakturan?
Hej på er! |
|||
HobbyverksamhetOm man arrangerar en fest på en nattklubb som man vill hyra och nattklubbs ägaren till lokalen vill ha företags uppgifter och F-skatt sedel från mig, men i det här laget är detta bara en hobbyverksamhet dvs. jag gör detta en gång om året och det är inte så att jag drar in massor av pengar, utan det är mer jag har det som ett hobby att arrangera en... Kategori: Allmänt |
|||
Jobba hemifrån eller skaffa kontor, hur gör ni?Som rubriken säger. Vad föredrar ni och varför? Kategori: Allmänt |
|||
Kontor i samma hus som jag bor
Hej! |
|||
Bokföra fiktiv moms för varor från USA som ej fastnar i tullen
Hej. |
|||
Företagsförsäkring, har ni det?Sitter som ett frågetecken och funderar över vilken företagsförsäkring som är bra att teckna. Någon som har tips? Har enskild firma som drivs hemifrån, lösöre ca. 100 000 kr. Kategori: Allmänt |
|||
Hur fungerar skatter i Enskild firma och när ska de betalas in?Hur fungerar det egentligen med skatterna i en enskild firma? Skattar man bara för själva vinsten, dvs om jag köper in produkter för 1000 kr och säljer dom för 10 kr (exkl moms) skattar jag då direkt varje gång jag säljer något,eller först när jag kommit över dom 1000 kr som produkterna kostat mig? Görs det i förskott och dras av eller läggs till i... |
|||
AB eller Ltd Limited bolag?
Hej! |
|||
immateriell tillgång - webshop bokföras
Hej |
|||
Affärsängel sökes - Har en unik storsäljare!
Sammanfattning: Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Äventyrs och eventbolag säljes, grundades 2001.
Företaget säljs i sin helhet. Kategori: Till salu |
|||
Betalat webbhotell åt privatperson i utbyte mot annonsering
Hej, |
|||
Ska jag alltid redovisa svensk moms till ej EU-länder?
Har köpt en del varor och tjänster i utlandet för företaget, allt från en kamera i Malaysia till en internet tjänst i Indien. |
|||
Importera kaffe (private label)
Hej! Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Återförsäljare - TM - Callcenter
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Vilken bolagsform?
Jag har tänkt starta ett nytt företag och driva en klädbutik. Har räknat med ca 1,4 milj omsättning på ett år. |
|||
Hjälp med namnförslag!
Hej på er! Kategori: Allmänt |
|||
Snabb hjälp med hemsida
Hej, Kategori: Feedback |
|||