Senaste inläggen
Periodiseringsfonder år 2010 42,270kr och 2011 16,338kr
Har en fråga om min enskilda firma. Idag omsätter jag ca 30,000 mån på försäljning av enbart tjänster. Min revisor har gjort periodiseringsfonder år 2010 42,270kr och 2011 16,338kr |
|||
OPPT Courtesy Notice Guidelines
Hej jag har nyss hittat den här video på youtube som har förändrat mina tankar väldigt mycket. Kategori: Off Topic |
|||
Bok om utgifter man kan ta med i bokföringenKänner ni till någon bra bok om utgifter man kan ta med i bokföringen? |
|||
Bokföra utgifter i efterhandHur långt tillbaka kan man bokföra utgifter man glömt ta med i bokföringen? |
|||
Återförsäljare
Har läst lite inlägg om hur man tar kontakt med återförsäljare men nu till min fråga..... Vad kan man ta betalt för att butiken skall få ha mina grejor i sin butik, eller är det tvärtom....att butiken tar betalt för att jag skall få ha mina grejor där??? Någon procentsats på såld vara??? Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Testamentera enskild firma?
Efter ett plötsligt dödsfall i den närmsta släkten fick jag mig en obehaglig tankeställare. |
|||
Bilden syns inte när jag laddar upp artikel på Facebook
När vi laddar upp nya artiklar och nyheter på vår Facebook sida så kommer sällan bilden med. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
hur fungerar tjänst för packetering, distribution & försäljning
Hej Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Företagare ska få enklare vardag med ökat myndighetssamarbete
På uppdrag av regeringen och med utgångspunkten ”en uppgift en gång” har 14 myndigheter arbetat med att kartlägga företagens uppgiftslämnande. Det görs för att få en överblick över de krav som ställs på företag i Sverige att lämna uppgifter. Kategori: Nyheter |
|||
Bokföring moms ideell förening?Jag arbetar på en ideell förening som ej är momspliktig. Jag har nu hittills bokfört leverantörsfakturor med moms separat men blir nu osäker om det är rätt så jag skulle skriva ut en resultatrapport med bara en specifik resultatenhet. Momsen var då ej med i resultatenheten trots att jag har skrivit in den på den resultatenheten. Då vi ska redovisa... |
|||
Callcenter & telemarketingbyrå söker uppdragVi söker uppdragsgivare till vår callcenter och telemarketingbyrå. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Behöver en som kan skaffa kunder,bidrar med att skapa hemsidorBehöver en som kan skaffa kunder,bidrar med att skapa hemsidor. Söker någon som vill bli min partner och kan skaffa kunder som behöver en mindre hemsida/blogg. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Skjuta på deklarationen mindre risk för granskning
Jag hörde av en kille vars förälder jobbade på SKV att om man som företagare skjuter upp inlämningen av deklarationen så minskar risken rejält för att skatteverket ska kolla närmare på den. De hinner inte med och kanske har de mer fokus på semestern än jobbet i juni och juli månad :giggle |
|||
Telemarketing-företag sökes!
Vi söker registrerade telemarketing-företag. Det gäller försäljning av hemsidor, där ni tilldelas en väldigt generös provision, utöver provisionen kommer ni dessutom bygga eran egen kundstock som ni kan fortsätta bearbeta via merförsäljning och förlängning. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Tillsammans eller varsin enskild firma?
Hejsan! Kategori: Affärsidéer |
|||
underskott enskild firma
Hejsan om man får till ett underskott i deklareringen i enskild firma en firma som man haft många år. |
|||
Konsult eller anställa halvtid - vad är bäst?
Jag behöver ha en person som ska hjälpa mig ca 4 timmar/dag. Det gäller att sköta en hemsida med texter, kontakt med kunder, etc. Kategori: HR - Personalfrågor |
|||
Logotyper och grafisk design
Hej allihopa! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Erfarenheter av Affärspartner/Delägare
Jag behöver lite tips och råd gällande affärspartner/delägare. Jag funderar på att starta upp min affärs idé men inser att den kräver mer tid och arbete än vad jag hinner med därför behöver jag en affärspartner/delägare som vill satsa 100% av sin tid på min idé tillsammans med mig. Kategori: Affärsidéer |
|||
På väg in i bokföringsdjungeln - nån som kan ge mig en machete?
God morgon! |
|||