När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Jag har anlitat ett företag som i skrivande stund bygger om min hemsida.
Iof har min kommande fråga stundals snurrat i huvudet sedan tidigare. Så har egentligen inget med hemside-byggandet att göra:-
Och inget jag själv direkt utsatt min hemsida för.
Dessa sidor jag uppmärksammar, dyker upp sporadiskt beroende på ändamål.
Men varför blandar folk/ företag sina sidor med svenska och engelska?
Varför ser "man" inte till att utforma sidor med ett och samma språk?
Tex. Menyval på engelska och samtliga texter på svenska.
Sedan har vissa en viss slogan på en sida.. och då poppar engelska
språket upp igen.
Påverkar inte detta den så kallade SEO? Då jag läst många ggr
om att Google, som många hänvisar till... minskar antal träffar
pga att felstavning.
Hej, det som oftast gör att det är lite blandat i språken på en sida kan vara att dom använder typ färdigt tema till något CMS system som wordpress, joomla, drupal. Och då har tema skaparen hårdkodat in visa texter som sök blir search etc..
Jag skulle aldrig göra en sida som blandar språken på det sättet, skulle jag använda färdigt tema så får man bestämma om sidan skall vara på engelska, om inte så får man översätta dom hårdkodade orden helt enkelt.
Sen hur google ter sig mot felstavning och blandade språk vet jag faktiskt inte.
Med vänlig hälsning
Mikael
Ladoo Webbyrå
En liten men effektiv webbyrå som erbjuder webutveckling och design till privatpersoner, företag och organisationer.
Ladoo Webbyrå
Det har jag också tänkt ett antal gånger.....och det där nog en kombinerad fråga om bristande kunskap blandat med lathet och tid.
När det gäller WordPress så är de flesta (bra)teman som finns engelskspråkiga. Anledningen till att man inte har korrigerat språket är att man har inte den kunskapen för att kunna göra det eller man har inte satt sig in i det, eller man har inte tid eller man vill inte. Man vill bara ha en sida etc.
Det är inte bra att blanda två språk, det ger ett oseriöst intryck och man ska bestämma sig för ett språk. Att blanda är nog en fadäs för den som äger hemsidan, för besökare, och för Google. Ur SEO så är detta säkerligen en STOR fallgrop.
Använder man sig av färdiga teman och installerat dem så får man också räkna med att man ev. får översätta och korrigera som "ladoo" påpekar, dock så går det väldigt enkelt att ta reda på hur man gör detta. Det är rätt märkligt ändå, för proceduren i sig är väldigt enkel, och inte nog med det. Man kan både kan finna en guide som förklarar allting och en s k lathund för korrekt översättning att använda till sitt förfogande.
Google gillar text, därmed så gillar Miss eller Mr Google säkert heller inte tvåspråkighet och felstavningar därpå. Det blir pekpinne från både Miss och Mr Google ;-)
Ladoo & deeman, tack för era svar =)
Kul och matnyttigt att läsa era kommentarer.
Hoppas fler skriver och bjuder på sin synpunkt och erfarenhet.
/ Kenneth
Fastighetsservice | ett namn. . . ett nummer.
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att registrera dig som medlem.