Senaste inläggen

tankar om att starta service verkstad

Funderar på o starta en egen firma med att göra service o reparationer på diverse motorer.
Vart nånstans ska man börja?
Ska man ha AB el ska man ha enskild firma?
Var hittar man lättast info om allt man bör ha koll på?

Kategori: Affärsidéer

Har jag förväxlat ingående och utgående moms?

Jag har idag suttit med min bokföring hela eftermiddag till en bit in på kvällningen och har även försökt med att deklarera min enskilda firma på nätet.
Har jag förväxlat ingående och utgående moms?
Vid deklarationen så plitade jag in förra årets siffror såsom nedan:
Ingående moms = Momsen som jag betalat för de varor och tjäns...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Säljuppdrag sökes

Jag driver ett bolag som arbetar med bland annat telefonsälj.

Vid sälj kontaktar vi nya och gamla kunder för att sälja in Era produkter eller tjänster.

Ersättning: Skräddarsydd efter Era behov

Var god skicka PM med mer information.

Kategori: Söker/eftersöker

Smyckesimportör söker ÅF/säljagenter

Vi söker säljare till vår direktimporterade smyckeskollektion.
Vi har själva sålt dessa under flera år med mycket bra resultat, så vi vet att
grejerna är intressanta för kunderna och håller bra kvalité. Nu
söker vi dig som vill antingen komplettera en redan befintlig
produktportfölj eller som vill starta egen försälj...

Fåmannsföretag- Utdelning AB 2 ägare

Hejsan
Är i uppstart av ett Aktiebolag där vi kommer vara 2 ägare och inga andra anställda.
Aktier äger vi hälften var av totalt 50000.

I år blir räkenskapsåret bara 7 månader med löner åt oss.
( bruttolönerna blir 27000 var) ( nettolönerna blir 20309 var)

142 163 kr totalt per person i lön Netto....

Vi söker säljare/konsulenter heltid/fritid, med F-skatte sedel

Vi finns idag i Danmark, Tyskland och England. Vi öppnar nu i Sverige/Norge vi söker några friska säljare/konsulenter. Vi hjälper klubbar med att tjäna pengar. Klubber säljer vår månads paket. Vi söker säljare som kan sälja vårt unika koncept till klubbarna och hjälpa klubbarna igång. Vi är unika med,, Klubbarne tjänar pengar 12 mån om året på ett...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Pressmeddelanden, MyNewsDesk?

Om man ska lansera nya produkter verkar pressmeddelande vara en effektiv metod.

Finns det något billigare alternativ till MyNewsDesk som är alltför dyrt för mitt bolag.

Marknadsföra en ny bokföringsbyrå - Hjälp snälla

Hejsan på er alla företagare

Trevligt att hitta hit till denna sidan.

Jag är i farten att starta igång min bokföringsbyrå och undrar om någon kan ge mig lite råd om hur man lättast kan få in kunder.

Det finns massor med olika sätt men jag skulle bli otroligt tacksam om någon kunde dela med sig av sina...

Hur bestrider jag en faktura?

Hej!

Har fått en faktura från just en juridisk byrå där dom vill ha betalt för en tjänst dom inte utfört korrekt. Jobbet var så illa skött att jag faktiskt fick anlita en annan juridisk byrå för att köra jobbet.

Hur bestrider jag denna faktura enligt konsten alla regler. Inte läge att göra fel med tanke på att dom jo...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Starta bolag inom momsbefriad bransch, hur fungerar det?

Jag har vissa planer på att starta ett aktiebolag som kommer att bedriva finansiell rådgivning samt försäkringsförmedling.

Vad jag har förstått så är dessa tjänster momsbefriade, stämmer detta?
Innebär detta att ersättningen som jag får oavsett om den kommer direkt ifrån kund eller som provision ifrån ett försäkringsbolag så l...

Nykomling - fråga om uppstart av EF

Hej alla kunniga där ute.

Är i startgroparna för att försöka komma igång med mitt lilla företag och såklart är det en massa saker man funderar på.

Min första fråga gäller det kapital som man "lånar ut" till företaget för att man ska kunna börja ... Hur gör man när det betalas tillbaka till mig som privatperson?
...

Handbok i framgång - nu gratis för dig att ladda ner.

Hej Alla,

Har du inte läst "handbok i framgång", kan jag jävigt rekommendera den.
Du kan ladda ner den kostnadsfritt här: Handbok i framgång >>

[img size=100]http://www.loven.se/handbokiframgang/framgangsbok_foto_liten.jpg[...

Kategori: Chef, Ledarskap och Coachning

Hur startar man samarbete med andra småföretagare?

Hej!
Jag är nystartad småföretagare och har haft svårt att skaffa nya kunder. Så jag funderar på att ingå samarbete med andra småföretagare i Göteborg.
Funderar främst på bageri till bröllopstårtor och folk som har hand om bröllop, eftersom jag hyr ut underhållnings bord till event.
Hur kontaktar man bäst dessa företag och erbj...

Tips råd inför kompanjon

Hej!
Driver och har drivit ett företag i 2 års tid. Tillväxten går sakta men säkert uppåt, ibland lite för sakta men trots allt uppåt. Har en långsiktig plan på 10 år vart jag vill med verksamheten och vart jag ekonomiskt vill.

Jag har nyligen fått ett erbjudande av en person som arbetar inom samma bransch som jag, personen vi...

Kategori: Allmänt

Bokföra såld vara med porto

Sitter envist och tänker lära mig lite enklare bokföring. Har fått kläm på mycket som har med utgifter att göra men kört fast när det gäller inbetalningar.

Jag säljer en vara på t.ex. eBid för 59kr + 24kr porto. Kunden betalar in 83 kr på mitt konto.

Jag går ner med paketet, köper frimärken och postar det.

Behöver Ert företag hjälp med att boka möten?

Jag driver ett TM-företag som arbetar med mötesbokning och nu söker vi uppdrag.

Kontakta mig genom att skicka ett PM.

Erfarna säljare söker uppdragsgivare

Hej vi är ett nystartat företag som består utav tre erfarna säljare, vi har f-skatt och söker säljuppdrag från samarbetspartners. Vi har hittills jobbat med Telia, Telenor, Tele2 och Universal så vi har stor erfarenhet inom Telecom branschen men allt är utav intresse då en duktig säljare kan sälja vad som helst.. Verkar vi intressanta så hoppas jag...

Kostnad att öka lön när man nått 50% skatt?

Hej,

Folk säger ofta att tar man ut mer lön när man nått gränsen för 50%-ig skatt så kostar det så mycket att ta ut pengarna. Det känns inte som att det stämmer i denna sits.
Man har ett aktiebolag och drar in såpass bra med pengar att man kan ta ut 25% av totala löner i lågbeskattat utdelning:

Om jag tar ut såp...

Hur bokföra överföring av domäner??

Nu har jag tagit ett steg närmare mitt bolag. Jag har registrerat två domäner på Loopia efter tips från kloka forumsmedlemmar. Hur går jag tillväga för att överföra ägandet av domänerna till bolaget när det är startat? Jag antar att jag måste bokföra värdet av dem som tillgångar. Jag hade helst sluppit att anlita någon för värdering av apportegendo...

Behövs f-skatt för att bedriva e-handel?

Behöver man ha f-skatt för att driva en webbutik?