Senaste inläggen

Milersättning i Enskild firma

Har för mig att det finns bestämmelser om vad som anses vara min ordinarie arbetsplats (hemmet eller kundens kontor), men hittar inget.
Har firman registrerad på hemadressen men jobbar hela veckorna ute hos en och samma kund (långtidsuppdrag).
Då har jag tydligen inte rätt att ta ut 18:50/milen varje dag då Kundens kontor räknas som m...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Söker kunnig inom bokföring och redovisning

Vi söker en person/företag som är kunnig inom bokföring och förstår dess övergripande principer och struktur. Du ska förstå utmaningarna som småföretagare har vad gäller redovisning.

Skicka ett mejl till patrik(at)foretagande.se om du känner att du är rätt person.

Kategori: Söker/eftersöker

Perioden eller utgående balans till NE-blanketten?

:unsure: Snälla, kan någon tala om för mig om det är periodens siffror eller utgående saldot i balansrapporten som ska föras över till NE-blanketten?

Oerhört tacksam för svar!

Feedback på hemsidan

Skulle vilja ha tips och råd av er hur vi kan förbättra vår webbutik.

Gärna ris & ros med från er. 🙂 🙂

Mvh Jessica

www.vitasmating.se

Kategori: Feedback

Utöka din produktportfölj med en ny produkt?

Söker dig som har F-skatt och redan jobbar med fält- och uppsökande
försäljning och vill utöka din produktportfölj med våra produkter. rollersigns.com/sweden/. Jobbar du redan inom marknad och reklam är det stort plus även för framtida planer. Ring eller maila när du har sett hemsidan.

Nätverk

Då sökfunktionen för forumet inte vill va med riktigt så startar jag en ny tråd...

Jag är på jakt efter Nätverk med personer/företag i samma yrkesområde eller närliggande. Det är egentligen alla som på något sätt sysslar med fastigheter (försäljning, underhåll renovering etc.). Vet någon om det finns eller är det dags att försöka få...

Kategori: Allmänt

Webbprojekt Linköping

Hej!

Jag och min kompanjon har ett stort intressant webbprojekt på gång som vi har utvecklat. Eftersom det är ett stort projekt och vi kommer att satsa stort så har vi insett att vi kommer behöva ha en kompanjon till som kan vara med och designa och programmera hemsidan, samt hjälpa till att utveckla den, lansera den och driva den....

Starta secondhandbutik - hur funkar det?

Jag är ett loppisfreak som är sugen på att starta en egen secondhandbutik, antingen där jag bor eller på nätet. Men hur fungerar det rent praktiskt med bokföring och sånt? Ifall jag då åker runt på loppisar och köper en massa småsaker (utan kvitton) som jag sen säljer dyrare i min egen butik, hur bokför jag det? Man kan väl knappast begära kvitton...

Öva på din pitch på en tv-casting

Har du en affärsidé?
Ta chansen att öva på dina pitch-skills på en tv-casting!
Vi är ett tv-produktionsbolag i Stockholm som söker dig som vill pitcha din affärsidé under ett castingmöte för en potentiell investerare.
Vårt första castingmöte är redan torsdagen den 18e april så hör av dig snarast vid intresse!
Kommande mö...

Kategori: Affärsidéer

mall affärsplan?

hej var kan man hitta en bra o enkel mall för en affärsplan?
jag har skrivit ut den från almi men de va väldigt mycket o fylla i på

Med vänlig hälsning jonaz

Kategori: Affärsplanen

Bokfört leverantörsfakturor som verifikation, fel?

Jag är väldigt ny i detta och lär mig sakta men säkert. Jag har nu suttit och bokfört leverantörsfakturor som verifikationer.🙁 :OMG
Jag jobbar för två olika föreningar, en är ideell och en är en ekonomisk förening så det vore bra om jag fick svar som gäller för båda.

Ska jag fortsätta lägga in leverantörsfakturorna som ve...

Engagerade/investerare för behandling av socker-/matproblematik

Hej!

Jag vill starta upp ett nytt behandlingshem i Västernorrland för sockerberoende/matmissbrukare. Sluten vård där man blir avgiftad från sockret och får hjälp att starta upp ett hälsosammare liv genom ny kunskap, grupper, terapeuter, bra mat, verktyg, träning, mm i en annan miljö. Tvingas komma från ätstörning, hetsätning osv. Pre...

Vi jobbar med servicetjänster

Vi söker Er som behöver hjälp med exempelvis telefonpassning eller marknadsundersökningar. Vi jobbar även med ordermottagning och extern kundtjänst.

Kontakta oss på info@rhinosolutions.se
Vi arbetar både mot sverige och svenskar utomlands!

http://www.rhinosolutions.se
http://www.facebook.com/rhinosolu...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Faktura värd drygt 5000 bortskänkes

Faktura på drygt 5000 bortskänkes till den som kan övertyga en kund om att göra det rätta. Gärna någon som kan driva in den till något välgörande ändamål. Vi har blivit lurade förr men denna gjordes det medvetet och när hon fick veta att hon måste betala första fakturan innan vi ställde upp igen, så blev hon rasande och vägrade betala. Hon var hånf...

Kategori: Till salu

Systemvetare med Driv

Hejsan!

Jag ingår i en grupp individer i 21-27års åldern, som tidigare var med och grundade ett försäljningsbolag som gick från 5st till 100st anställda och omsatte 18miljoner första året. Samtliga av oss har gedigen erfarenhet av både försäljning och företagande. Vi är drivna, flitiga och gillar att ha roligt.

För 3 d...

PSD -> Wordpress

Söker en duktig utvecklare för samarbete. Vi söker någon som har kunskapen att konvertera PSD-filer till fullt fungerande WordPress-teman. Startsida/Undersidor/kontaktfomulär/sidebars etc..

Kontakta mig på rickard@dittkontor.se för vidare info.

Fördelning av aktier i nytt bolag

Jag arbetar och driver en egen del av ett större företag. Vi är samma AB men verksamheten jag ansvarar för skiljer sig från "moderbolaget". Nu har ägarna till bolaget (3st) och jag en dialog om att bryta ut "min" verksamhet och bilda ett eget AB. De gamla ägarna skulle då stå kvar som ägare till 50% av nya företaget och jag går in med 50000 sek och...

Inköp av företagsprodukter från privat bankkonto

Hej alla!

Har en enskilda firma (Dataprogrammering) som fick godkännande för FA-skatt den 3:e februari 2013, och jag ska redovisa var tredje månad enligt bokslutsmetoden.
Jag har för närvarande inget specifikt företagskonto utan använder mitt privatkonto tills vidare

I slutet februari köpte jag ett datortillbehö...

Deklaration försäljning av noterade aktier

Hej,

Jag är konsult och driver ett AB. Överskottskapital placerades under året 2012 i noterade aktier. Under 2012 genomfördes ca 50 tal affärer vilket resulterade i en del vinster under 2012 som återinvesterades i noterade aktier. Idag, 2013 så ser detta aktieinnehav lite annorlunda ut. I princip har aktievärdet backat så att det vin...

Processen för delägarskap?

Hej,

Jag har fått erbjudandet om ett delägarskap, på en liten procent. VD:n vill att jag betalar in pengarna nu och sedan får jag papperna.

Går det till såhär?