Senaste inläggen
Matcha hemsida med produkterna man säljer?
Hallå Kategori: E-handel |
|||
Grundläggande bokföring - hjälp!
Hej! |
|||
Enskild firma - Negativt eget kapital
Bokföringsprogrammet visar negativt Eget Kapital för gångna året. |
|||
Kan jag med enskild firma anställa sambo eller hur funkar det?
Driver idag ett företag inom "blandat jordbruk". Utför inga tjänser idag och själv jobbar jag heltid på ett annat lönearbete. |
|||
Söker kapital
Hej! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
redovisa moms i inkomstdeklarationen
Hej gott folk! |
|||
Catering hemifrån - får man?Jag har en idé om att starta en cateringverksamhet, med beställning via telefon samt internet och erbjuda endast hemkörning. Det jag undrar är om man får driva den hemifrån? Från sitt eget kök? Kategori: Allmänt |
|||
Filial till norskt bolagUndrar om det finns några för- och nackdelar med att registrera en filial till ett norskt AS eller om någon annan bolagsform är att föredra. Ägaren till AS är bosatt i Norge. Är det att föredra att ha en svensk VD till filialen eller funkar det lika bra med en norsk som är bosatt i Norge? Kategori: Allmänt |
|||
Vilka varningssymboler/olika märkningar kan behövas på produkte
Om jag ska sälja en vara som innehåller en brandfarlig vätska och som ej bör förtäras. Måste jag då ha märkning på produkten för att varna om detta?
Kategori:
Allmänt
|
|||
Avkastning vid privat utlåning/företagsstart
Hejsan! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Responsiv blogg
Kan jag göra min blogg responsiv Kategori: E-handel |
|||
Avskrivningar av maskiner i aktiebolag
Skulle vilja ha hjälp med avskrivningar på maskiner. |
|||
Bokföra avdragsgill lunch
Hej, |
|||
...... |
|||
Köp av domän (privatpaket) via företaget?
Hej, |
|||
Inkuransavdrag livsmedel?
Hej på er, |
|||
Verfikation av PayPal utgifter
Hej! |
|||
Några bokföringsfrågor (Enskild Firma), gärna snabba svar tack.
Mitt bokföringsprogram hänvisar Egen insättning till konto [B]2017[/B] och Eget uttag till [B]2013[/B]. Sen har jag Företagskontot till [B]1941[/B] - Det är inget riktigt företagskonto, inget bankgiro eller plusgiro eller liknande utan ett e-sparkonto jag döpt till "Företagskonto" bara (så därför hamnade det under Övriga bankkonton). |
|||
Bokföra felskriven leverantörsfaktura?
Hej! |
|||
Returnerade/krediterade varor tid. bokfört som osäker fordranTacksam om någon kan hjälpa mig med nedanstående. Vi hade en osäker fordran i förra årets bokslut (2011) i vårt AB. Revisorn bokförde detta på 1515 kredit och 6352 debet (befarade kundförluster). Men varorna skickades tillbaka till oss 2012 och vi gjorde en kredit på hela fakturerade beloppet som vi kvittade mot fakturan från 2011. Är osäker på hur... |
|||