Senaste inläggen
Tillsyn av hus samt skötsel!
Under våren startar jag mitt företag och affärsidèn att erbjuda tillsyn av dels fritidshus samt skötsel(i trädgård tex) |
|||
Ska jag våga??Jag är en 32-årig polis som för några veckor sedan fick tillökning i familjen med en liten flicka. Vi bor i ett nybyggt hus och har huset, precis som många andra, relativt högt belånat. Jag trivs bra med mitt jobb, jag älskar min familj och livet. Dock så har jag så länge jag kan minnas haft ett "driv" att skapa nåt. Ett driv jag inte riktigt kan f... Kategori: Affärsidéer |
|||
F-Skatt o Moms mer uppdrag
Jag har en verksamhet på hobbybasis där jag använder mig av ett registrerat företagsnamn och där jag "anställer mig själv" via en tjänst som Frilans Finans. Kategori: Allmänt |
|||
Vad har ni att erbjuda.
50lappen.se har funnits i ca två år. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
EF/privat avtal påverkar AB som jag äger?
För cirka fem år sedan sålde jag en del i min enskilda firma till ett konkurrerande bolag. Ett avtal gjordes där det även framgår att "säljaren förbinder sig att inte driva konkurrerande verksamhet" och det hindret skulle gälla i åtta år. Det är alltså cirka tre år kvar på det. |
|||
BOKFÖRA RUTSkulle behöva lite hjälp med en sak...Jag undrar om nån kan hjälpa mig med hur man konterar utbetalningen av RUT från Skatteverket???? Använder kontantmetoden och bokför därmed när jag få in pengar från kunden resp. skatteverket! |
|||
Starta om utländsk firma i sverige - flytta företaget från USAHej är det någon som vet eller har erfarenhet att flytta företaget från från utomlands till Sverige...eller starta om snarare i sverige. vi ska flytta familjen till sverige och jag har ett eget lite företag, tjänar inte så mycket på det än så länge men skulle vilja ge det en chans i sverige. kan man få starta eget bidrag för att starta om i hemland... Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Huvudbok och Plusgiro stämmer ej
Jag använder mig av fortnox och sitter och bokför alla affärshändelser som ägt rum på mitt plusgiro konto (1930, |
|||
Att ta över en andel i ett företag...
Hej, Kategori: Allmänt |
|||
Epostmarknadsföring och Nyhetsbrev
Hej, Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Stockholm Innovation & Growth, någon erfarenhet?
Jag läste om företaget stockholm innovation & growth i internetworld och undrar om det är någon som har någon erfarenhet av dom? Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Överlåtelse av privata aktier in i befintligt AB
Hej, |
|||
Starta företag-dagen våren 2013
De sex myndigheterna Arbetsförmedlingen, Bolagsverket, Försäkringskassan, Tillväxtverket, Skatteverket och Tullverket kör nu igång vårens starta eget dagar. Kategori: Nyheter |
|||
Företagsnamn
Hej! Kategori: Affärsidéer |
|||
Gratis hemsida erbjudes till företagare
I början av mars går vårt webbhotell live! 😃 I samband med denna lansering erbjuder vi 100 företagare tillverkning av en professionell hemsida gratis. Ni ordnar det material (text, foton, logotyp, etc.) som ska finnas på sajten och sedan sätter vi ihop den manuellt till er. (Erbjudandet gäller ej, webshoppar, communities eller dylikt) Kategori: Till salu |
|||
Gymkort i AB
Hej! |
|||
1 kr per dag på infot.se
Registrera företag, butik eller varumärke på Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Hur bokföra löner till anställda i EF men kontantmetod
enskild firma |
|||
Webbutik till salu
Hej Kategori: Till salu |
|||
Bokföra försäljning traktor
Köpte år 2010 en traktor 550000 ex moms |
|||