Senaste inläggen

Professionellt designad E-butik

Jag har en färdig, väl genomtänkt e-butik som är snyggt designad rakt igenom med unika knappar och stora variations- och utvecklings möjligheter till salu. Designen är gjord och supportas av Textalk.se med SEO-optimering, betallösningar, kundgrupper, köpspårning, support, in-store-funktioner, valutahantering, flerbutikssystem och mycket mer. Du ful...

Kategori: Till salu

Starta lagerbolag eller vanligt aktiebolag - Skillnad?

Hej!

Jag ska starta ett nytt aktiebolag och undrar vad det är för fördelar med att starta ett nytt aktiebolag respektive köpa ett så kallat lagerbolag?

Tjänar man något mer än tid på ett lagerbolag och vad skulle det kostar extra jämfört med ett vanligt aktiebolag?

MVH

R

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Sökes kollegor att dela butikslokal med!!!

Hej!

Jag driver webbutiken SoftHoney http://www.softhoney.se/ sen 2008 men har nu funderingar på att vidga vyerna med en fysisk butik.

Tycker att det skulle vara mycket trevligt att hitta någon/några kollegor att dela en butikslokal med.(har ingen butikslokal ännu men har en del kontakter i fastighetsbranchen)Lokalen b...

Kategori: Söker/eftersöker

Förslag på företagsnamn

Kom med förslag här om vad som skulle vara ett bra namn på ett företag som jobbar med webb!

Kategori: Affärsidéer

Forum I Finland

Hej.

Söker företagsforum i Finland, är det någon som kan rekommendera något? Språket måste vara Svenska eller Engelska.

Tony S

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Vilande företag

Hej! Jag har blivit sjuk och undrar om någon vet om jag kan ha mitt enskilda firma vilande ett teg? Sen undrar jag det går att föra över ett faktureringsprogram till en annan dator? Tacksam för svar!

Kategori: Allmänt

Betala företagets fakturor med privata pengar

Hejsan,

Jag har haft detta företag i snart ett år. Det är vilande då jag inte har haft tid med företag, då jag jobbar väldigt mycket för min nuvarande arbetsgivare.

I detta skede har vi enbart en telefonräkning som flyter på varje månad, på ca 200 kr. I.o.m. att vi inte har några inkomster i företaget, har jag då betal...

Nystartat företag - från vilken dag kan jag göra inköp?

Hej,

Jag håller på att starta företag. Jag har skickat in registrering av företaget till Bolagsverket, men ännu inte fått tillbaka ett godkännande så företaget är inte formellt bildat. Från vilket datum kan jag göra inköp till företaget? Är det datum när jag skickade in min ansökan eller är det det datum när mitt företag godkänts av...

Kategori: Inköp

Bokföra bankkostnader med moms, vilka konto?

Hej, jag driver enskild firma och prenumenerar på Swedbanks onlinebokföringstjänst.

Nu har jag fått första beskeded om betalning och då står det
Summa: 125,00
Moms 25%: 31,25
Total: 156,25

Hur ska jag bokföra denna bankkostnad? Vanligtvis bokför jag bankens kostnader på 6570 (Bankkostnader)...

Vad händer om man kursar i ett aktiebolag och man har lån?

Hej.
Jag och en till ska antagligen starta eget, då aktiebolag. men vi har en stor fråga.
Om vi (aktiebolaget) lånar 500 000kr för att komma igång och vi märker om något år att det inte fungerar och kursar. Hur blir det då med lånet? Blir vi som privat personer skyldiga då? El aktiebolaget går in och tar hand om det? Hur funkar det?

Söker företag att boka möten åt

Har ett TM-bolag idag som söker uppdrag när det gäller mötesbokning.

Ersättningen bör vara 2500-5000kr/dag per bokare vid uppnådd budget.

Har du förslag så skicka PM.

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Slipp ha koll på alla nyhetssajter - vi samlar dem här

Nu har vi börjat med nyhetsnotiser där du lätt kan följa det som händer på en och samma plats istället för att behöva besöka flera olika sajter. Vi skannar nätet, sammanfattar det och på bara några minuter kan du uppdatera dig på vad som är aktuellt.

Nya lagar, regler, viktiga datum och spännande statistik är bara en del av det du ko...

Kategori: Nyheter

Var bör jag registrera min domän??

Nu tänkte jag ta det första trevande steget för att börja bygga upp mitt bolag. Som novis i dessa sammanhang behöver jag er hjälp. Jag ska registrera några domäner för att säkerställa att de inte blir registreradeav någon annan. Förmodligen kommer min webbplats att vara färdig tidigast om ett år och fram tills dess är jag inte intresserad av något...

Kategori: E-handel

Förhållande vs Företagare??

Hej!

Jag är lite nyfiken på hur ni gör för att era förhållanden skall gå ihop. Är ni lyckliga tillsammans, är ni skilda pga. företaget, driver ni företaget tillsammans och det funkar bra/dåligt, är ni singlar och känner att ni inte klarar av att träffa någon ny på grund av att företagandet tar för lång tid?

Jag är nyfi...

Kategori: Allmänt

SGI som egen företagare och anställd samtidigt

Jag undrar hur man räknar ut Sjukpenninggrundande inkomst när jag har timanställning på ca 50% och driver eget där jag fakturerar ca 20 000kr/månad. Jag har få utgifter och kostnader i företaget så blir kanske 15 000kr/månad kvar.

Någon som vet hur detta ska räknas fram?

Jag ska vara pappaledig så vill veta om det är v...

Registrera Företaget utomlands

Läste en intressan artikel angående registrera företag utomlands.
Var en affärsman som gjorde detta med sitt företag i Lichtenstein pga skatterna var lägre än i Sverige. Visserligen finns de väl
fördelar och nackdelar.

Tänkte höra om någon här har gjort något liknande, som har
mer info om vart man vän...

Kategori: Off Topic

Söker uppdragsgivare för mötesbokning

Har 2 säljbolag idag där vi jobbar med bla mötesbokning. Skicka gärna PM om ni har välbetalda uppdrag.

Arbeta hemifrån som mötesbokare

Just nu söker vi mötesbokare som kan arbeta hemifrån. Det man behöver är en dator med headset och bra internetuppkoppling.

Skicka ett email till john@jmtelesales.se med cv om varför vi ska anställa just dig.

Ännu en köpa bil fråga...

Jag har försökt lästpå om vad som skulle bli bäst för mig när jag ska köpa bil till min firma, jag har förstått att det spelar väldigt stor roll på hur mitt behöv osv ser ut så jag radar upp alla detaljer

Enskild firma, omstätter ca 450-500,000kr. Låga omkostnader ca 40,000kr.
Jag har kontor hemma och en egen verkstad en bit h...

Kategori: Inköp

Survey about Sweden

I am student outside Sweden and I am making research about why is Sweden so successful. If you live in Sweden and you have few minutes to make this survey I will be very grateful. Here is the link to the survey:

Survey about Sweden

Kategori: Off Topic