Fysisk butik vs e-handel- LYFT KONKURRENS FRÅGAN!
Jag skulle vilja lyfta frågan som gäller konkurrens mellan FYSISK BUTIK vs E-HANDEL. Det man oftast läser och hör är ur den negativa synvinkeln, vilket också är ett faktum. Det ÄR inte helt enkelt att konkurrera mot e-handelns priser, framförallt. Ett stort problem hos oss är att kunden kommer in och vill titta på varan, vi ger dem tid uppmärksamhet och vår kunskap, för att de sedan går hem och beställer samma vara på nätet. Detta känns givetvis frustrerande då vi inte kan hålla samma låga pris som konkurrenterna på nätet. det vi - hittills- kan konkurrera med är just vår kunskap, service och personlig kontakt. Jag läste en artikel om hur man börjat lösta detta i Australien. Man tar helt enkelt ut en avgift om kunden inte väljer att köpa den produkt de provat i butiken. Detta känns för mig konstigt, jag skulle inte tro att man fångar upp fler kunder på det sättet. Dock förstår jag handlarnas frustration. Jag är av åsikten att det går alltid att hitta nya, positiva vägar. Man behöver förstås brainstorma, vara fler med på det positiva tåget.
Hur gör ni? Har ni några lösningar på detta?
Hur gör ni? Har ni några lösningar på detta?