Marknadsföra sig på nätet - billigt? Hur?

4
Hur man ska man bära sig åt för att marknadsföra sig på nätet om man vill komma undan billigt?

Jag har startat ett projekt som heter http://www.gnews.se. Det är en site som endast listar positiva nyheter och nu vill jag självklart dela med mig av det till alla.

Bör man kontakta tidningar och företag som ett nästa steg eller har ni några tips?

Jag hoppas ni tar er tiden och läser mitt inlägg!

Med vänliga hälsningar, Mikael Engström
338
25
Du har ju fått en bra start med en länk här ;) Skoj ide! Är det inte bara att skriva på? Det tar ju tid att bygga upp en sådan sajt. Pressrelease som skickas till andra journalister. Facebook och välja klickvänliga rubriker och marknadsföra dem lite extra. Facebook är rätt billigt fortfarande.
6
Om du kan sprida era RSS så folk kan läsa era nyheter. Jag har tex. en sida som heter http://allnews.se och era nyheter skulle nog glädja mina besökare. Ska lägga till dem när jag får lite tid över.
4
Ja du får jättegärna använda dig av våra nyheter via allnews.se. Jag ska titta närmare på det där med Pressreleases! Jag fortsätter skriva på så länge, tack för tipsen! Mvh:)
50
3
Att gästblogga bör vara effektivt. Leta upp hemsidor i samma område och kontakta ägaren. Genom att sen placera en länk till din hemsida i din gäst-artikel så får du dels fler besökare men också bättre placeringar i sökmotorerna.
207
3
De moderna kanalerna som t.ex (hemsida, facebook, twitter, blogg, rss-flöde, twitter, nyhetsbrev) o s v kan ju ev. ha en bra effekt!
367
46
Du hittar säkert bra kanaler; tipsen här i tråden visar vägen. Men du har kanske ett annat problem? Vem vill läsa bara goda nyheter? Dina stories måste vara mycket välskrivna och innehållet extremt intressant. Omvärldens elände lockar mer än tillvarons förnöjelser. På den tiden det fanns 4 fristående kvällstidningar i Sverige fick en av dem för sig att bara publicera goda nyheter. Det höll på att gå riktigt illa. Själva grundbulten i all dramaturgi är folks( publikens) nyfikenhet på andras bekymmer. d.v.s. Själva vill vi ha det harmoniskt och fint men grannens eventuela lik i garderoben är vi mycket intresserade av.
Redaktuellt
50
1
Jag tror dom flesta även läser vanliga nyheter och har gnews som en nyhetskälla bland många. I det sammanhanget tror jag absolut det finns ett utrymme för bara positiva nyheter. Har själv lagt till gnews i mitt flöde på facebook, och tycker att det är en mycket trevlig tjänst :)
367
46
Jo men nu var det inte vanliga nyheter utan positiva nyheter som gnews vill sprida vidare. Inget ont i det. De vanligaste nyheterna i betydelsen mest förekommande är ”negativa”, d.v.s. sådana som handlar om bekymmer, problem och katastrofer. Vanligast också i den meningen att de är de mest lästa.
Redaktuellt
367
46
Om du jämställer ”vanliga” nyheter med positiva nyheter så är det så att folk i allmänhet hellre läser negativa nyheter än positiva. Den tidningsutgivare som enbart har s.k. positiva nyheter i sitt nyhetsblad kommer inte att klara sig länge. Visst kan man ha en sajt är folk kan hämta s.k. positiva nyheter. Men utifrån att vi här i forumet nästan per automatik också laborerar med begreppet lönsamhet som en icke oviktig del i vårt affärsmässiga förhållningssätt, så kan det vara angeläget att påpeka riskerna med att kalkylera eventuella inkomster från att kolportera ”positiva” nyheter. Vanliga nyheter finns inte. Det är just ovanligheten i en information eller meddelande som gör att vi upplever informationen som ny. Innehåller informationen dessutom konflikter och skvaller om grannen eller kändisen eller rapportering om världens ondska så betalar vi gärna en hel del pengar för att ta del av eländet. Det är därför som kvällsblaskornas snaskiga kändisjournalistik och t.ex Kalla Fakta´s avslöjanden kan generera goda inkomster till sina ägare.
Redaktuellt
49
2
Kolla 50lappen.se, länk finns i min signatur.
http://www.50lappen.se
2
Du har en jättebra idé tycker jag! :) Jag prenumererar inte längre på någon tidning + att jag kastat ut TV:n just för att slippa se allt elände. Jag känner att ingen blir hjälpt av att jag mår dåligt ändå. Om det är nåt jag verkligen måste veta så får jag veta det ändå, för det snackas så mycket ändå. Det är alltså inte så att jag inte bryr mig, känner bara att det inte hjälper nån att människor går omkring o känner sig deprimerade och har ångest. Bättre att få människor att må riktigt bra, då kan de uträtta mirakel istället! :) Sociala medier är jättebra sätt! :) Kör på det!
2
Helt plötsligt har er sajt hamnat på en blogg. ;) http://buttercup.se/poppy/wordpress/?p=3056
2
Nu har jag delat blogginlägget på min privata FB-sida också. :)
2
[quote="Hettas Qigong" post=47146]Nu har jag delat blogginlägget på min privata FB-sida också. :)[/quote] Samma här! Tack för tipset, det kunde jag ju ha listat ut själv... :OMG
207
3
Idén bakom sajten är jättebra - jag har dock svårt att ta den seriöst...
4
Jätteroligt att vi fick vara med på din blogg ibmedia.it. Om det är nu är din blogg dvs. Det är roligt att få läsa andras synpunkter i ärendet. Kan inte du utveckla deeman vad du inte kan ta seriöst med gnews.se? Siten är som sagt helt ny och vi uppskattar tips och råd för hur vi skall kunna göra det bättre :) Mvh Micke
207
3
Oj ursäkta...jag menade inlägget om 50lappen, verkar som att citatet inte kom med..sorry. Gnews är dock en annan femma ;-)
4
Jaha okej, inga problem! Ja vi använder oss mycket av sociala medier och har även fått en intervju med en lokal tidning vilket är väldigt roligt. Men har ni några tips på hur man ska nå ut till fler? Jag antar att sajten gradvis kommer växa i alla fall. :)
3
Ett tips kan vara att skapa fler hemsidor i samma genre där du skriver artiklar om närliggande saker och länkar till din hemsida. Känns det lite för seriöst så kan du starta några bloggar där du skriver intressanta om intressanta nyheter och hänvisar till din hemsida. Det krävs mycket jobb, men gör man tillräckligt mycket av detta och samtidigt gör det på ett konsekvent sätt så bör man kunna hamna ganska högt i sökmotorerna för de sökord man valt.
Utvecklar hemsidor och webbsystem genom mitt företag Websoluto AB. http://www.websoluto.se
19
En tips är att kika runt och se vilka forum/bloggar matchar din affär,läs och se vad som behövs/funkar sen kommer du med tips/förslag till dem som är i behov.
mickeskogstrom
Jag vill bara säga – trevligt initiativ! Tanken har slagit mig många gånger, att; Varför finns det ingenstans där jag kan läsa goda nyheter?! Du har ett bra koncept, kör på det stenhårt. Du behöver en social strategi, ta upp kampen mot de tråkiga, bedrövliga nyheterna som genomsyrar alla kanaler. Få folk att engagera sig, alla vill läsa om glada inspirerande nyhter. Bollar gärna lite idéer, har många :D Keep it up /Micke

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.