Senaste inläggen
Filial till norskt bolagUndrar om det finns några för- och nackdelar med att registrera en filial till ett norskt AS eller om någon annan bolagsform är att föredra. Ägaren till AS är bosatt i Norge. Är det att föredra att ha en svensk VD till filialen eller funkar det lika bra med en norsk som är bosatt i Norge? Kategori: Allmänt |
|||
Vilka varningssymboler/olika märkningar kan behövas på produkte
Om jag ska sälja en vara som innehåller en brandfarlig vätska och som ej bör förtäras. Måste jag då ha märkning på produkten för att varna om detta?
Kategori:
Allmänt
|
|||
Avkastning vid privat utlåning/företagsstart
Hejsan! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Responsiv blogg
Kan jag göra min blogg responsiv Kategori: E-handel |
|||
Avskrivningar av maskiner i aktiebolag
Skulle vilja ha hjälp med avskrivningar på maskiner. |
|||
Bokföra avdragsgill lunch
Hej, |
|||
...... |
|||
Köp av domän (privatpaket) via företaget?
Hej, |
|||
Inkuransavdrag livsmedel?
Hej på er, |
|||
Verfikation av PayPal utgifter
Hej! |
|||
Några bokföringsfrågor (Enskild Firma), gärna snabba svar tack.
Mitt bokföringsprogram hänvisar Egen insättning till konto [B]2017[/B] och Eget uttag till [B]2013[/B]. Sen har jag Företagskontot till [B]1941[/B] - Det är inget riktigt företagskonto, inget bankgiro eller plusgiro eller liknande utan ett e-sparkonto jag döpt till "Företagskonto" bara (så därför hamnade det under Övriga bankkonton). |
|||
Bokföra felskriven leverantörsfaktura?
Hej! |
|||
Returnerade/krediterade varor tid. bokfört som osäker fordranTacksam om någon kan hjälpa mig med nedanstående. Vi hade en osäker fordran i förra årets bokslut (2011) i vårt AB. Revisorn bokförde detta på 1515 kredit och 6352 debet (befarade kundförluster). Men varorna skickades tillbaka till oss 2012 och vi gjorde en kredit på hela fakturerade beloppet som vi kvittade mot fakturan från 2011. Är osäker på hur... |
|||
EF Nolla Ing. och Utg. Moms
Hej |
|||
Hjälp med marknadsföring - vandringsresor
Har en enskild firma där jag anordnar och genomför vandringsresor till Alperna. Skulle vilja få lite fart på den så att fler kunder hittar dit, men känner att tiden inte räcker till och att jag hellre vill fokusera på annat. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Bokföringskunnig person till hjälp
Jag skulle behöva lite igång start hjälp just med bokföringen och undrar om det finns någon i närheten av Varberg/Kungsbacka som jag kan få hjälp av. |
|||
Hur gör jag nudå? Startar butik för begagnade barnkläder..
Någon sa till mig att när jag registrerar för skatt & moms så skulle jag till en början sätta alla siffror på NOLL eftersom det är svårt att säga vad omsättningen kommer att ligga på, så kan man gå tillbaka och ändra det sedan.. |
|||
Hur väljer jag rätt vid registrering.. momsperioder mm
Hej! Kategori: Affärsidéer |
|||
Feedback på webbplats för att köpa och sälja företagHej, vad tycker ni om min webbplatsen som är till för att lista "bedrifter til salgs" som norrmännen säger. Det finns företag till salu samt diverse franchisemöjligheter. Det vore kul att höra var ni tycker kan förbättras eller möjliga sätt att utveckla konceptet. Kategori: Feedback |
|||
ROT och RUT är populära men kan skapa förvirring
Vanligaste huvudbryn gäller Rot- och rutavdragen för hushållsnära tjänster som är mycket populära. Kategori: Nyheter |
|||