Senaste inläggen

ok att sälja saker som man köpt på ebay

Hej! Undrar om de är tillåtet att köpa saker på ebay och sen sälja vidare dem på sin webshop?
Hittar en massa fina saker som jag skulle vilja sälja vidare men är osäker på hur de funkar med diverse lagar, tull och moms. Någon som har några erfarenheter?

Kategori: Företagande över gränserna

Sälja varulager, finns det regler etc?

Hej,
Jag ska avveckla min firma. Det finns ett varulager som har inköpspris på ca 40 000 kr. Finns det någon praxis hur man säljer ett varulager? Vad ska man begära för pris?

Tips och tricks tack!

mvh Andreas

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Arbetslöshet och Holdingbolag

Hej

Jag försörjer mig idag på ett heltidsarbete och har en hobbyverksamhet på gång. Arbetet är dock uppdragsbaserat och ej fast.
Problemet med detta är att jag emellanåt är arbetslös och då kan man ej ha företag.
Min undran är om det går att kringå detta genom att ha ett holdingbolag i ett annat land som äger hobbyve...

Kategori: Allmänt

Söker återförsäljare

Hej!

Driver ni själva en affärsrörelse och letar efter nya produkter?

Kolla in vår hemsida kabong.se! Samtliga varor där kan ni få köpa in till ÅF-pris. Hör av er för mer info.

MVH

Anders Hermansson
anders[at]kabong.se

Kategori: Söker/eftersöker

Talex e-handelslösningar??

Någon som känner till Talex e-handelslösning?
Tycker det verkar som att man får mycket för de där 295kr i månaden?
Kanske någon som har bra/dålig erfarenhet från dem?

http://www.talex.se/e-handelslosning

Kategori: E-handel

Starta webshop

Hej!

Jag funderar på att starta upp en webbshop och sälja inredning men som alla andra som aldrig gjort något liknande uppkommer såklart en del frågor. :crazy:

Kan man köpa in varor från tex Ebay och sälja i sin webbshop?

Tänkte börja med mindre kvantitier och därför fungerar Ebay bra men vart kan man...

SÄLJ PÅ NÄTET UTAN HEMSIDA

[color=#0000bb]Om du inte just nu har den inkomst
som du anser att du behöver
för att leva det liv du önskar
så har jag intressanta nyheter
för dig här:
[/color]

Hoppa över webbträsket
och bekymmer med sökmotoroptimeringar
Spciala medier och e-handelslösningar.
Lägg d...

Bokföring vid kommissionsförsäljning

Vi håller på att ta fram en Ehandelsportal där vi förmedlar olika produkter som säljare själv lägger upp. För tjänsten kommer vi att ta en förmedlingsavgift/provision på försäljningsbeloppet.

Tanken är att använda betalningstjänsten Paypal, i det här fallet en variant som heter Paypal Chained payment.

Här kommer ett...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Bokföra inkomster via Paypal?

Hej,

Undrar om någon har ett bra förslag på hur man på ett korrekt och så smidigt sätt som möjligt bokför inkomster via paypalkonto.

Bolagsform Aktiebolag, faktureringsmetoden.

Vi får in pengar på vårt paypal konto via affiliateprogram.

Dessa pengar skall jag sedan överföra från paypalkont...

varför VD

Om man har ett eget litet AB. Finns det någon orsak att registerera sig själv som VD i bolaget? Jag vill gärna veta varför man ska göra detta? Tack

Kategori: Allmänt

Bokföra utgift för registrering hos Bolagsverket

Som rubriken lyder. Frågan är kort och gott, är utgiften avdragsgill eller inte?

Fråga om ersättning för skadat golv hos kund

Hej!

Mitt företag har tyvärr skadat ett golv ute hos en privatkund.
Vi har tagit på oss att betala för det så nu sitter jag
med en faktura från företaget som har behandlat golvet åt min
kund.

"Rengöring och oljning av ekparkett" är vad som står specat på fakturan. Frågan är hur jag bokför detta?

Hur bokföra konstaterad kundförlust?

Hej!
Jag har utfört tjänster till ett företag som gått i konkurs och jag får därmed inte betalt för mitt jobb - en konstaterad kundförlust.

Jag har inte haft några utgifter/kostnader i samband med att tjänsterna utfördes, annat än min arbetstid förstås. Om jag t.ex. har en fordring på 1000 kr gentemot företaget som gått i konk...

Två frågor om momsbetalning och bokföring av returnerad vara

Hej!

Jag är ny här på forumet och har en liten enskild firma där jag sysslar med frilansfoto vid sidan av studierna.

Jag har nu två frågor som jag hoppades kunna få svar på här =)

1. Jag startade mitt företag i slutet av mars 2012 och registrerade det för moms i maj 2012. Det jag undrar nu är när jag bet...

skapa ett moderbolag för ett befintligt företag

Hej!

Jag är ny på detta forum och är glad att jag hittade hit.
Verkar vara ett bra forum där man kan få hjälp, inspiration och lärdom. samt att man kan komma i kontakt med andra företagare och kanske hjälpa varann inom yrket tom.

Jag har en lite kanske komplicerad fråga.
Jag är i dagsläget ägare...

Mötesbokare söker uppdrag

Hej.

Jag har under många år arbetat som säljare.
Under de senaste åren har jag valt att arbeta som extern mötesbokare för en rad olika bolag från Ystad till Haparanda. Mina huvudsakliga uppgifter har varit mötesbokning och prospektering.
Jag har i främst arbetat inom telekom- branschen, under de senaste åren som B2B mö...

Kategori: Söker/eftersöker

Söker tips om bokföringsprogram

Nystartat AB i Vårdsektorn söker
tips/råd om bästa bokföringsprogram.
Div. erbjudanden om "gratis test"
och revisorers och ekonomikonsulters
rekommendationer om just sina favorit-
program oroar/skrämmer nystartarna.

Premiss:
Intäkter:
5-10 "fasta" kunder/ kommuner
faktur...

Avtal vid försäljning

Hej!
Jag ska starta eget företag och har lite funderingar angående försäljningen. Försäljningen kommer att ske genom dels telefon. Min fundering är då, hur fungerar det med avtal? Har ej tillgång till att spela in samtalen, men borde inte det "räcka" med att kunden accepterar genom först telefon, sedan skickas en orderbekräftelse via mail dä...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Driven affärspartner sökes(21-29år)

Hej!

Nu söker jag en driven ung kille eller tjej med eget driv, som tycker det är kul med sälj, entreprenörstänkande och som skulle vilja bli min affärspartner i form av arbetsinsats i utbyte mot aktier i bolaget.

Bolaget verkar inom nischen företagstjänster, rekrytering, bemanning & HR konsultuppdrag.
<...

Kategori: Affärsidéer

Betala undervisningsavgift som egenföretagare?

HEj allesammans!
Jag har kört mitt företag nu i 4 år, men ska börja studera i augusti. Skolan har en undervisningsavgift på 85000 per år. Jag tänker köra företaget parallellt med skolan (som är CSN berättigad) Skolan är ju momsfri, men kan jag betala undervisningsavgiften med företagets pengar utan att ta ut dem som lön? Utbildningen (3 år)...