Senaste inläggen
Behöver jag ändra verksamhetsbeskrivning?
Jag har planer på att helt byta inriktning i mitt företag men samtidigt fortsätta med mina tidigare uppdrag. |
|||
Varuinköp, resultat och beskattning
Hej, |
|||
Vi söker säljare innanför sports och fritids sektorn
Vi söker en säljare innanför sport och fritids branchen, Vi återförsäljare för 2 Brand innanför cykel, simmning, löpning och triatlon sporten. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Behövs köpare uppges på kvitto verkligen?
Tänkte starta en liten tjänst på nätet som kostar 250-500 kr och funderar på hur kvittot ska utformas. När man kollar på andras kvitto så är det väldigt ofta köparen inte anges. Man anger vad som är köpt samt säljarens uppgifter. Kategori: Allmänt |
|||
Resekostnader - utlägg och avdrag
Hejsan! |
|||
Mobil app idé vi hjälper dig!
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Människohandeln.Tänkte bara tipsa om en sida jag ramlade över som jag tycker förtjänar att spridas! Den tar upp det allvarliga ämnet trafficking och människohandeln som råder ute i världen. Det är verkligen förfärligt att läsa om hur stort det är. Även innanför vårat lands gränser, vi behöver göra det här mer uppmärksammat och jag uppmanar er alla att sprida den h... Kategori: Allmänt |
|||
IT outsourcing? Import? Kina!
Jag har funderingar kring att starta ett företag som sysslar med outsourcing av IT tjänster/programmering etc. Då jag talar flytande mandarin samt har mångårig erfarenhet av kina så faller det sig naturligt att ha kinesiska programmerare. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Marknadsförings tips för webbutik inom inredning
Arbetar idag med att starta en webbutik inom heminredning. jag söker tips på hur jag ska marknadsföra min webbutik på bästa sätt ? Kategori: E-handel |
|||
Marknadsföringshjälp
Har ett nystartat saneringsföretag med isblästring som nisch. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Ange priser i ordererkännande med eller utan moms
Hej. Kategori: Allmänt |
|||
Frågor om starta factoringbolag
Hej allihopa, |
|||
Pension och sociala avgifter i årsredovisning
När man författar en årsredovisning så måste man ju ha med en not med information om hur mycket lön man betalat, hur stora sociala avgifter man betalat och hur stor del av de sociala avgifterna som utgörs av pensionskostnader. Skall då särskild löneskatt ingå i pensionskostnaden? |
|||
Vara på köpet
Hej. |
|||
Avvsäga sig aktier i ett AB
Kommer äga ett AB (30%) genom mitt egna AB. Vad händer om dotterbolaget börjar gå dåligt, kan mitt AB bli betalningsskyldigt? Kan man avsäga sig aktierna om man känner att allt inte går rätt till? |
|||
vilken bolagsform passa bäst?
Hejsan! Jo jag försöker ta reda på vilken bolagsform som skulle passa mig bäst!
Kategori:
Allmänt
|
|||
Hjälp! Stora problem med partner..
Hej. Vi är ett litet golv företag som startades för 3 månader sedan " Handelsbolag" och vi har redan problem. Vi är tre killar som hyr ut oss till andra företag när dom behöver hjälp. |
|||
Ny faktura med annan mottagare och kreditera den gamla. Ok?
Har en kund som uppenbarligen har svårt att betala en utförd tjänst, och fick följande förslag från någon som vill lösa situationen för vår kund: |
|||
Starta klädbutik på nätet
Hej, jag tänkte starta en e-butik för kläder, accessoarer, skor, smycken o.s.v Kategori: E-handel |
|||
Ny trendig barnkollektion söker homepartysäljare
I augusti kommer HEART&GUTS att lansera en ny trendig kollektion för barn 3-12 år. kollektionen säljs främst genom homepartys men även via vår webshop. Kategori: Söker/eftersöker |
|||