Hjälp med logotyp

3
1
Jag har ett nystartat bolag som är inriktade på isblästring/sanering, men jag har svårt att få till en snygg informativ logga.
Dessutom så här i uppstarten så har jag varken råd eller lust att slänga ut hur mycket som helst till nån flashig designer.

Tacksam för lite hjälp iaf.

//Jocke
www.opis.se
1
Hej! Jag kan hjälpa dig med både logotype och marknadsföring. Maila mig lite mer information på [email protected], så kan jag börja titta på det. MvH/ Jonas PS! Vilken stad befinner du dig i?
31
5
Jag har en kontakt som är riktigt duktig på loggor, hemsidor med mera. Du kan ju skriva i tråden om det fortfarande är aktuellt och om du ännu inte hittat någon annan än.
49
2
Finns duktiga och prisvärda aktörer på www.50lappen.se
http://www.50lappen.se
338
25
Jag förstår. Det är ju frågan hur viktig en logga är eller om det räcker med text/namnet på ditt företag och använda det som logga... Som kund bryr jag mig inte det minsta om vilket om du är trevlig och seriös ;)
mickeskogstrom
Ett starkt företagsnamn kan klara sig mycket bra utan en formgiven logotyp, även om det är att föredra. Logotypen är trots allt stomen i ditt företags visuella identitet och något som ska följa med under en längre tid. Den är även en central del i hur du profilerar och marknadsför ditt företag. Om man inte vill eller kan låta en professionell designer ta fram en logga, är det nog bättre att göra en enkel textbaserad logga. En dåligt producerad logga är betydligt värre än en enkel textbaserad. Det är bara att uppdatera när det finns möjlighet. Lycka till! /Micke

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.