Senaste inläggen
frågor kring kollektivavtalJag har ett nyregistrerat AB och har behov av någon som assisterar. Via arbetsförmedlingen kan man få diverse bidrag vid tidsbegränsad anställning, men de kräver att det ska finnas kollektivavtal alternativt motsvarande (isf arbetsskadeförsäkring + grupplivförsäkring + tjänstepensionsförsäkring + tilläggssjukförsäkring + omställningsförsäkring) som... Kategori: HR - Personalfrågor |
|||
Avskrivning av såld Taxibil
Hej, |
|||
Bokföringsfrågor gällande Tradera försäljning
Hej |
|||
jag har fastnat med årsredovisning och tacksam för all hjälp.
Hej jag Har fastnat med årsredovisning och hjärnan vill inte jobba mer, är väldigt tacksam för all hjälp jag kan få från er. |
|||
Löneförmån SJ årskort
Hej, |
|||
Moms på fakturor
Hej! Har fått en faktura där moms inte är specificerad och ställde frågan till företaget om varför moms inte längre fanns med (på tidigare fakturor är momsen specificerad). |
|||
Säljare för itsystem
Har ni F-skatt? Eller är du på gång att skaffa det? Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Få billig marknadsföring att nå rätt målgrupp!
Hej! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Tankar kring design av hemsida
Tjena! Kategori: Feedback |
|||
Kund betalar för mycket
En kund betalar 150 kr istället för 100 kr (av misstag). |
|||
Är man arbetgivare om man betalar ut provision för tjänst?
Tjena alla |
|||
Förslag på "säker" placering för företag
Jag letar vettiga alternativ för att placera kapital till så bra och säker avkastning som möjligt. Syftet på längre sikt är att återinvestera i verksamheten eller dela ut vinst till aktieägarna. Kategori: Allmänt |
|||
Deklarera återbetalning som en utgift?
Under förra året så gjorde jag ett stort arbete åt ett företag och erhöll sedan betalning för arbetet. |
|||
Fakturerat mindre belopp, hur bör jag skicka restbeloppet?
Hej! |
|||
Bortkastade skattemiljarder
Jag ältade med emfas här i forumet Kategori: Off Topic |
|||
Hur många bankkonto-konton ska man ha?
Jag har ett Bankkonto, Plusgiro, Paypalkonto, Google Adwords konto och andra pengakonton hos diverse olika företag. Ska alla dessa ha ett unikt kontonummer i kontoplanen? I så fall är det ju lätt hänt att man skriver fel siffra ibland. |
|||
Öka på redan gjord fakturering efter flera år?
En kund till mig har fått problem med en tidigare bokföringsbyrå. |
|||
Sälja egentillverkad elektronik för hobby-robotar ?
Hej! Kategori: Affärsidéer |
|||
Sammarbets partner delägare till outsourcing IT företag.
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Ombilda? eller starta nytt AB, ifrån enskild näringsverksamhet
Hejsan |
|||