Senaste inläggen
Avdrag
Jag är inne på att starta eget. Det kommer att bli en enskild firma. |
|||
Moms egen insats enskild firma
Hej! |
|||
Abonnemanget Telia Mobil Komplett avdragsgillt?
Jag undrar om någon vet vad som gäller ang avdrag för mobilabonnemang. Telias abonnemang Mobil Komplett kostar 199 kr/mån oavsett hur mkt man ringer och sms:ar. Vad som dock tillkommer är om man ringer utlandssamtal. |
|||
Sökes: program, struktur
Hej alla! |
|||
insättning i AB
Hej |
|||
Program, överblick
Hej alla! Kategori: Inköp |
|||
hur göra vid bokslut, handelsbolag?Startade mitt hb i somras och bokför med hogia smart. Vad är det jag ska tänka på nu vid bokslut, och vad är det exakt jag ska göra. Har hört att man ska nolla momskonton osv, vad mer? Tacksam för svar :/ |
|||
Vilken korterminalslösning ska man välja?
Jag funderar på om nån har samma behov som jag - att kunna ta kortbetalningar nån gång då och då till billigast tänkbara pris. Kategori: Allmänt |
|||
Stor renoverinJag har gjort en stor renovering på min fastighet vilket höjer värdet på fastigheten som ledde till att vi fick ett underskott i år. Bokfört det på konto 5170 Rep och underhåll fastighet. Nu undrar jag om jag kan ändra det så att jag lägger en del av det på konto 1110 Byggnader istället, för att få ett bättre resultat? |
|||
Hjälp med att välja försäljning sätt
Ska börja sälja till företag! Och behöver alla tips och råd! Kategori: Affärsplanen |
|||
Söker efter en enkel hemsida m.m?
Hej på Er! Kategori: E-handel |
|||
Värdera företag genom balansrapport, hur?
Hej Allihopa. |
|||
Konto 3740
-----------D ! K |
|||
Att CE-märka en produktJag har tänkt tillverka en gunga hemma och sälja via en egen webbshop, troligtvis inte i så stora volymer (i alla fall inte till att börja med, säg 10 stycken på ett år). Jag har läst att alla produkter som säljs i Sverige måste vara CE-märkta (dvs "vara i överensstämmelse med en europeisk säkerhetsstandard") och att reglerna är extra hårda när det... |
|||
Bokföra preliminärskatt för enskild firma?
Hej, |
|||
Jobba gratis för enskild firma (utan anställning)
Jag och en kompis kommer att starta ett företag tillsammans, men av vissa anledningar blir det inte ett HB eller AB. Jag kommer att starta en EF i mitt namn. |
|||
Underhåll/reperation byggnad avdragsgill?
Underhåll/reparation byggnad avdragsgill? |
|||
Momsredovisning innan kontroll och fix av diverse konton...
Jag vet inte om jag har klantat mig lite nu. Men jag tänkte inte riktigt efter innan jag handlade. |
|||
När ska kontrolluppgifterna in för utdelningen 2012
Hej, |
|||
Kundinbetalning efter månadsavstämnin
Hej. |
|||