Funderingar kring företagsnamn
Till och från har jag funderat på att försöka starta ett företag igen. Sist jag nästan startade ett företag var för 4 år sedan men jag valde istället att vidare utbilda mig. Då hade jag lättare att komma på ett företagsnamn för verksamheten var digital design och grafik.
Nu till mina funderingar kring namn. Vad tycker folk om när man använder orden Nordic, Energy, Systems och Solutions i företagsnamnet? Det jag skulle vilja veta vad man associerar dem orden med och om de är positiva eller negativa på något sätt.
För jag har hittills 3 potentiella företagsnamn med förkortning:
1. Nordic Energy Electronics (NEE)
2. Nordic Electronic Solutions (NES)*
3. Nordic Energy Electronic Solutions (NEES)
4. Nordic Electronic Systems (NES)*
5. Nordic Energy Electronic Systems (NEES)
*Förkortningen NES kan lätt förknippas med Nintendo Entertainment System.
Affärsidén som jag har är att ta fram olika elektroniska konstruktioner/system/lösningar på mätning av energi i olika former men även annan elektronik som inte enbart har med energi att göra. Med det sagt så kan ordet Energy vara ett dåligt val i företagsnamnet.
Vad tycker ni andra kring mina funderingar?
Nu till mina funderingar kring namn. Vad tycker folk om när man använder orden Nordic, Energy, Systems och Solutions i företagsnamnet? Det jag skulle vilja veta vad man associerar dem orden med och om de är positiva eller negativa på något sätt.
För jag har hittills 3 potentiella företagsnamn med förkortning:
1. Nordic Energy Electronics (NEE)
2. Nordic Electronic Solutions (NES)*
3. Nordic Energy Electronic Solutions (NEES)
4. Nordic Electronic Systems (NES)*
5. Nordic Energy Electronic Systems (NEES)
*Förkortningen NES kan lätt förknippas med Nintendo Entertainment System.
Affärsidén som jag har är att ta fram olika elektroniska konstruktioner/system/lösningar på mätning av energi i olika former men även annan elektronik som inte enbart har med energi att göra. Med det sagt så kan ordet Energy vara ett dåligt val i företagsnamnet.
Vad tycker ni andra kring mina funderingar?