Senaste inläggen
Ny på arbetsmarknaden som webbutvecklare, söker råd
Hej, Kategori: Off Topic |
|||
Egenanställning istället för Enskild firma.. hur funkar det?
Hej!🙂 Kategori: Allmänt |
|||
TM/CC/Säljbolag sökes
Vi säljer en tjänst som vi är, vad vi vet, ensamma i Sverige om. Vi söker tm,cc eller säljbolag. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
När måste man senast bokföra inköp?
Hej! Jag är ny här. Jag och en kompis har startat ett musikproduktionsbolag. Vi försöker sköta så mycket som möjliget själva och har skaffat Fortnox bokförings"program" om det nu heter så när man kör det online. |
|||
Årsredovisning av moms
Hejsan! |
|||
Nolla konton?
Har just gjort mitt första förenklade årsbokslut och undrar nu exakt hur man ska göra i bokföringsprogrammet (Promikbook). Ska man nolla alla konton och hur gör man det? |
|||
Om konto 5410
Hej, kan någon förklara den här konto? |
|||
AAA-läge på liten butik
Har hittat en liten butik på ca 25 kvadrat (+lagerutrymme lika stort i källaren), i dagsläget en kiosk. Förmånlig hyra sett till läget på butiken. Kategori: Affärsplanen |
|||
Var kan jag hitta dropshipping program för....
Jag letar efter dropshipping tjänster för Mobiltelefoner,datorer,ipads etc och en annan för sexleksaker. Kategori: E-handel |
|||
AB vid försiktig start
Håller ni med om att man inte ska starta AB om man inte tror att man kommer tjäna så mycket eller något alls de första åren? Kategori: Allmänt |
|||
fråga om uträkning av vinst/kostnad
Jag har en fråga. |
|||
Distributör av iPhones och iPads, extremt svårt att hitta?
Hej Företagande! Kategori: Inköp |
|||
Hur bokför jag ett lån när jag avslutar enskild firma?
Jag har avslutat min enskilda firma och använt Visma Enskild Firma som bokföringsprogram. Abonnemanget har gått ut och därmed supporten så jag hoppas någon här kan hjälpa mig. |
|||
Bokföring av reverslån
Jag undrar hur jag bokför en köpesumma (köp av bolag) i form av en revers som skall amorteras månatligen. Man kan ju inte boka som enbart långsiktig skuld. Inga pengar går in i bolaget utan det är bara reversen som finns. Ändå måste ju skulden in i bokföringen på något vis. |
|||
Privat skuld 30 dagar till moderbolag för köp av dotterbolag
Försöker att förstå vilka möjligheter det finns att som privatperson bli ägare av dotterbolaget innan årets utgång (2013-12-31). Jag vill bli ägare till dotterbolaget 2013-12-18 men göra inbetalningen till moderbolaget 2014-01-18 (inom en månad). |
|||
Boka möten med kunder?
Hur gör man? Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Hjälp med Aktiebolag
Aktiebolag |
|||
Hur gör jag med privatägd bil i AB
Hej, nu har jag precis startat AB från EF och är inte så haj på hur allt fungerar så förklara gärna så lätt och pedagogiskt som möjligt, min fråga: |
|||
Förenklat årsbokslut Momsfria intäkter
Jag har haft en del intäkter med omvänd skattskyldighet (byggmoms).Dessa har bokförts på ett konto 3044 (Försäljning tjänst momsfri Sverige). Skall de redovisas som momsfria intäkter i det förenklade årsbokslutet? (ruta R2) |
|||
Annonsagent.se
Nu är det dags att sälja av denna domän med tillhörande Kategori: Till salu |
|||