Senaste inläggen
Tystnadsavtal till praktikant
Vi kommer på måndag att få hit en praktikant för första gången. Kategori: HR - Personalfrågor |
|||
Bokföringshjälp
Hej! |
|||
Överföra bostadslån till företaget
Hej, |
|||
Begära sig själv i konkursÄr det bättre att begära sig själv i konkurs än att bli försatt i konkurs av någon annan som begär ens företag i konkurs om man har en enskild firma? Kategori: Allmänt |
|||
Kupong app - till salu kör igång den i din stad !
Jag har en app som du enkelt laddar ner till din mobil. Det är ett rabatthäfte som du alltid har med dig. Erbjudandena i appen kommer att ligga i en lista där det geografiskt närmaste ligger högst upp. Du kan sortera på erbjudanden, kartvy och städer. Både till anddroid och iphone! Kategori: Affärsidéer |
|||
Vill du arbeta med personer med missbruk??Jag jobbar idag inom missbruksvården och har sett hur dessa människor behandlas och bortprioriteras i samhället och börjar därför fundera på att starta något eget, som en öppenvårdsmottagning eller liknande någonstans i Östergötland/Tranås. Är du intresserad av samma sak, hör av dig!:nicka Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Sälja E-postadresser - Lagligt?
Hej, |
|||
Hur får jag ihop balansräkningen?
Har lite funderingar kring balansräkningen. |
|||
sälja och köpa inventarier
Jag har en enskild firma där jag jobbar med film och där jag normalt säljer mitt arbete. Så det är fakturering kring detta jag är van vid och känner till. |
|||
E-butik med webnode?
Hej, Kategori: E-handel |
|||
HJÄLP MED BOKFÖRING AV VMB!
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Nollställa konton vid årets början/slut
Man ska ju nollställa kontona 20xx mot 2010 i början/slutet av året. Men jag får inte ihop det riktigt. Enligt reglerna ska man ju bara nollställa genom att bokföra allt mot 2010. |
|||
bokföra iZettle
Hur bokför jag en kortbetalning med iZettle på rätt sätt? |
|||
Budgetposter för sociala avgifter och skatter
Jag skall i veckan göra en ansökan till regionen. Enligt ansökningen skall jag "...samt en ekonomisk plan för verksamheten, intygad av revisor/bank, bifogas" . |
|||
Hur bokför jag event och representation?
Hej! |
|||
Praktikant från utanför EU med lön under kollektivavtalet?
Vi har fått förfrågan från en student från Kanada om att komma och praktisera hos oss tre månader i sommar. Hans universitet kräver att det är en betald praktik. Lönen kan vara låg men inte noll. Syftet är att han ska lära sig något om affärsverksamhet. Han kommer att kräva en del handledning men kan samtidigt förhoppningsvis göra en del nytta.
Kategori:
HR - Personalfrågor
|
|||
Köpa från eBay
Jag har en nystartad enskild firma. Jag skulle vilja köpa en hel del prylar från eBay. |
|||
Försäljning av Aktiebolag
Hur bokar jag upp (vilket konto) reavinsten vid försäljning av aktiebolag? |
|||
Tre frågor om bokföring
Hej! Jag har precis startat egen firma och har tre frågor. |
|||
Bokföra privata inköpGår det att bokföra privata inköp som t ex mat, kläder m.m.? |
|||