Senaste inläggen
Bokföring i AB med liten aktivitet
Hej företagare, |
|||
Bokföring av utrustning som inköpt före registrering av företagJag har lovat hjälpa min som med bokföringen på hans nya företag. Under det senaste året har han inköpt kamera och annan utrustning som han behöver i sitt företag som innebär fotografering av bostäder som är till salu. De är inköpta under det senaste året men före det att det nya företaget har blivit registrerat på skatteverket. Hur bokför jag de k... Kategori: Inköp |
|||
Överlåta bil med lån från EF till AB
Det är så att jag har en enskild firma sedan några år, för dryga halvåret sedan köpte jag en bil till företaget. Min enskilda firma står på lånet för bilen och sedan är jag ju som juridiskt person registerad för bilen. |
|||
Frågor kring bokslut
Hej! |
|||
Hjälp med att räkna ut soliditetJag har nyss betalat bort ett större lån. Om jag har fattat rätt så bör väl detta påverka soliditeten positivt. Behöver hjälp att räkna ut den som sagt. |
|||
Hjälp, vet inte riktigt hur jag skall betala ut lön?
Hur betalar man lön till anställda under en 3 dagars mässa m.m? Kategori: Allmänt |
|||
Inköp IT tjänster från privatpersoner utanför Sverige
Hej, |
|||
Starta och bli anställd i eget aktiebolagJag är i tankarna att starta ett eget AB nu till början av nästa år och har några funderingar som jag hoppas nån skulle kunna hjälpa mig med. Jag har drivit en enskild firma vid sidan av mitt "vanliga" jobb i ca 10 år och nu funderar jag att satsa helhjärtat på att göra jobb inom film/reklambranschen. Dock har jag blivit väldigt försiktig av mig oc... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
What´s next?
Vad blir nästa ”produkt” som varje e-handlare måste ha? Kategori: Off Topic |
|||
Intäkter på hemsidaHej, håller på att dra igång en hemsida och undrar på vilka sätt man kan få intäkter? Vi säljer ingenting utan räknar med att få intäkter via traffik. Reklam är det enda jag kan komma på och där undrar jag vilka typer av reklam det finns att sätta upp och vilka som genererar mest pengar? Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Köpa på ebay och sälja i webshop?
Hej! Kategori: Affärsidéer |
|||
Ni som kan Kina
Hej, Kategori: Affärsidéer |
|||
Lag om prismärkningHej, hade en kund som frågade var prislapparna satt och så visade jag var de satt men det fanns samma varor utan prislapp (min prismärkningsmaskin gick sönder och jag skriver nu för hand och sätter prislappar på varje vara och har jag 10 av varje så har jag prislappar på kanske de 5 som hänger längst fram). Så kunden så lite surt att "Alla varor m... Kategori: Allmänt |
|||
Ta med grejer in i nystartad EF
Jag har just startat enskild firma och har en del privata grejer jag ska ta med in i verksamheten. Inte varulager utan grejer att använda själv för att verksamheten ska fungera. Efter att ha läst lite i böckerna "Enskild Firma" och "Bokföring och bokslut i enskild firma" gör jag tre antaganden. |
|||
Enskild firma utan F-skatt?
Hej gott folk! Kategori: Allmänt |
|||
Boktips
Har ni läst något bra i sommar som ni tycker man borde ta och läsa? Den här tråden tycker jag ska fungera som en boktråd inom alla genrer. Kategori: Off Topic |
|||
Starta AB
Hej! Är helt ny på det här med företag och har några funderingar som jag behöver få svar på. Har planer på att starta utbildning och förmedling av tävlingshästar för att få en extrainkomst utöver min ordinarie lön. Kategori: Allmänt |
|||
Var ute i god tid med företagsjulklappar i år!Trots ett högtryck precis har kommit in över landet är det bra att redan nu börja tänka på företagsjulklappar som ni tänkt ge bort till jul.. Connect Marketing har ett brett sortiment av Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
BOKFÖRING PÅ NY NIVÅ
Hej alla entreprenörer! |
|||
Affärsplan
Hej Hej, Kategori: Allmänt |
|||