Vilka projektledningsverktyg använder ni?

3
Hej!
Jag är en relativt ny egenföretagare. Jag arbetar med marknadsföring online och har därför en del personer som skriver för mig. Dessutom har jag ett par som arbetar med SEO, en programmerar och ett par webbutvecklare. Eftersom jag driver företaget över landsgränserna använder jag mig endast av frilansare. Just nu har jag runt 15 personer som arbetar mer eller mindre för mig.

Jag är ni i rollen som manager och lägger därför nästan all min tid på att coach, ta fram uppgifter och kontrollera att arbetet blir gjort. Jag skulle vilja lägga min tid på annat genom att bättre strukturera upp arbetet. Målet är att strukturera och automatisera arbetet så att jag kan lägga 70% av min tid på utveckling och 30% av tiden på coaching/management.

Nu vänder jag mig till er med längre erfarenhet. Vilka verktyg projektledningsverktyg använder ni er av? Finns det några som man kan skicka ut uppgifter genom, följa processen och även bjuda in sina anställa att arbeta med?

Helst skulle jag vilja ha ett system som håll reda på bokföring, löneutbetalningar och sådant integrerat i projektledningen. Vad använder ni andra för system?

// Anders
23
Nu använder jag Asana som projektledningsverktyg eftersom det är mycket användarvänligt och verkligen hjälper till att organisera projekt. Asana är en webb- och mobilapplikation som är utformad för att hjälpa team att organisera, spåra och hantera sitt arbete. Forrester, Inc. rapporterar att "Asana förenklar lagbaserad arbetshantering". Det produceras av företaget med samma namn.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.