Senaste inläggen
STORA lämna Sverige tråden - flytta till annat land
Jag tycker inte framtiden för Sverige ser så lovande ut. Att betala världens högsta skatter och sen ändå inte få bättre vård, skola och andra förmåner än vad vi har, det får mig att kolla på andra länder att migrera till. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Moms och skatt
|
|||
Moms och skatt söktjänst på internet
|
|||
Hjälpa vårt företag Purple Kraków med marknadsföring
Hej, Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Moms och skatt söktjänst på internet
Håller på att starta en söktjänst för sponsring och har en liten fråga. |
|||
Starta en bilfirma - hjälp
Hejsan! Kategori: Affärsidéer |
|||
Ingående lager
Hej, jag har startat en enskild firma och har med mig ett lager från tidigare hobbyverksamhet. Jag har fått lagret värderat av en oberoende expert. Skall lagervärdet in i bokföringen på nåt vis redan från början eller är det bara i samband med bokslutet det berörs? |
|||
Bokföra handpenning via obs-konto
Hej, |
|||
Söker samarbete med callcenter, Uppdrag B2B
Hej Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Bokföra högre belopp än vad som står på fakturan
Vi sålde en egenskriven bok och skickade med en faktura i paketet. Efter leverans, men innan betalning, beställde kunden ytterligare ett exemplar av boken. Men istället för att vänta på en till faktura så betalade kunden för båda böckerna på första fakturan. |
|||
Fråga om löneuttag aktiebolag
Har varit ganska försiktig med löneuttag under året pga. av att företaget är relativt nystartat. Nu ser jag att jag kommer att ha resultat på sista raden. Har nyligen betalat av en större långfristig skuld så därför är likviditeten ganska låg, men inte så låg att jag inte klarar driften. |
|||
Använda aktiekapital för att köpa en tjänst
Låt säga att jag startar ett aktiebolag som är webbaserat med ett kapital på 50k. Har jag rätt att använda dessa pengar att betala en snubbe som gör grundjobbet tillsammans med mig för denna summan? |
|||
Hur jobbar man med inredningsdesign och dekor i folie?Att dekorfolie är ett användbart medel för att förnya och återuppliva sin inredning är det få som undgått. Tekniken är i mångas ögon idealisk för enkel och... Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Domäner lott.se, tipset.se, postbox.se etc
Ett antal riktiga premiumdomäner är nu till salu pga ändrade planer. Domänerna kommer därför att säljas till högstbjudande. Alla bud beaktas men skambud undanbedes. Kategori: Domäner till salu |
|||
Bankgiro eller företagskonto??Jag är nybörjare inom bokföring och försöker förstå hur jag ska bokföra olika händelser. Det jag har fastnat på är om jag ska bokföra fakturor som jag har betalt från bankgiro, plusgiro eller företagskonto? Om jag tex betalar en företagsförsäkring. |
|||
Sälja fakturorBerätta om era erfarenheter av att sälja fakturor? På factoringlistan har det listat priser på factoringbolag - jag är skeptisk >🙁 det är väldigt olika priser.. tror ni som har erfarenhet att dessa stämmer? Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Hur skyltar man rätt i butik?
Att exponera rätt i sin butik är en värdefull konst att bemästra. En rad olika tekniker kan användas för att nå kunder och få dem att uppmärksamma sortimentet. Men vilka av dem är mest effektiva för att öka sin försäljning? Nedanstående tips ger dig svaret på hur du kan arbeta med placeringen av sortimentet för att förbättra din exponering. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
ändra i bokföring och årsbokslut i efterhand
Hej! |
|||
Hitta kontrollerad personalVad finns det för företag man kan anlita för att få tag på kontrollerad personal? Kategori: HR - Personalfrågor |
|||
Söker någon för en ekonomisk analys av mitt bolagSom rubriken lyder. Känner att jag inte har någon att direkt vända mig till. Skulle vilja gå igenom mitt företags ekoniska status och få lite feedback, gärna via PM av någon som har bra koll på företagsekonomi. Min bokföringsbyrå är ganska "neutral" när man frågar något...har hört av andra att det ofta är så. Min erfarenhet av eget företagande är i... Kategori: Söker/eftersöker |
|||