Senaste inläggen
varan VMB och portot inte?
Hej! |
|||
Vem kan hjälpa oss med hemsida?
Vem kan hjälpa oss "med det tekniska" Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Tips på bokföringsprogram?
Undrar om ni har tips på bra och prisvärda bokföringsprogram för Enskild firma? |
|||
Fakturering till anonyma kunder
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Bokföra obetald faktura
Hej, nybörjarfråga om bokföring: |
|||
Köpa varor av mig själv
Har en enskild firma där jag nu från en leverantör kan beställa varor jag behöver själv och inte till företaget. Hur beter jag mig då för att s.a.s köpa från mig själv? |
|||
företagskort och bankkonto
Hej, Kategori: Inköp |
|||
Hur beräknas vinstskatten?
Hej! |
|||
Bokföring av tull & moms inköp utanför EU
Hej hur bokför jag detta. kolla bifogad fil. |
|||
Bokföra utgift i efterhand för förra kvartaletJag har ett kvitto som jag missade att bokföra i det förra kvartalet, och jag har redan lämnat in momsrapport för den perioden. Kan jag bokföra utgiften så här i efterhand? Om ja, ska jag bokföra den på dagens datum eller på det rätta datumet i det förra kvartalet? |
|||
Hur vet jag hur många aktier jag skall ha i mitt bolag?
Jag har verkligen sökt överallt i flera dagar efter information kring detta och har t.o.m. ringt Bolagsverket två gånger utan att de har kunnat ge mig någon som helst fingervisning. |
|||
Två bokföringsfrågor
Hej, nybörjare på bokföring undrar: |
|||
Kontoplan, nybörjarfråga
Hej! |
|||
Bokföring i AB med liten aktivitet
Hej företagare, |
|||
Bokföring av utrustning som inköpt före registrering av företagJag har lovat hjälpa min som med bokföringen på hans nya företag. Under det senaste året har han inköpt kamera och annan utrustning som han behöver i sitt företag som innebär fotografering av bostäder som är till salu. De är inköpta under det senaste året men före det att det nya företaget har blivit registrerat på skatteverket. Hur bokför jag de k... Kategori: Inköp |
|||
Överlåta bil med lån från EF till AB
Det är så att jag har en enskild firma sedan några år, för dryga halvåret sedan köpte jag en bil till företaget. Min enskilda firma står på lånet för bilen och sedan är jag ju som juridiskt person registerad för bilen. |
|||
Frågor kring bokslut
Hej! |
|||
Hjälp med att räkna ut soliditetJag har nyss betalat bort ett större lån. Om jag har fattat rätt så bör väl detta påverka soliditeten positivt. Behöver hjälp att räkna ut den som sagt. |
|||
Hjälp, vet inte riktigt hur jag skall betala ut lön?
Hur betalar man lön till anställda under en 3 dagars mässa m.m? Kategori: Allmänt |
|||
Inköp IT tjänster från privatpersoner utanför Sverige
Hej, |
|||