Senaste inläggen
Preliminärskatt vid förlängt (första) räkenskapsår
Jag är nybörjare på detta, så ursäkta en förmodligen lite dum fråga och svara gärna pedagogiskt! ;) |
|||
Kundutlägg för momsbefriade tjänster
Hej! |
|||
Hur redovisar jag min momsdeklaration?
Kan jag typ skriva 0 i min momsdeklaration om jag inte haft någon verksamhet? |
|||
Vad skatten baseras på
Hej |
|||
Anställa eller fakturera?
Hej! |
|||
Skicklig inom webdesign/flash sökes
är på jakt efter en person som är riktigt bra på webdesign och flash. Jobbet går ut på att skapa ett verktyg för att välja och modifiera , precis som pandora har. Denna sida gör det möjligt för en privatperson att designa sitt egna smycken. Denna funktionen är jag ute efter. Pris disskuteras senare. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Bokföra alkoholskatt vid varuprov
Hej! |
|||
Söker partner för produktutveckling samt tillverkning
Hejsan, Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Företag som driver verksamheten åt andra företagVad kallas företag som driver hela verksamheten i ett företag vidare utan att man säljer företaget? Kategori: Allmänt |
|||
Bokföra lunch
Hej! Det här är en simpel fråga för den kunnige, men jag lyckas inte blir 100%. |
|||
Personalbrist!Sitter med vetskapen om att arbetslösheten i Sverige är runt 8% i och bland de unga under 25 år betydligt högre. Vi vet att framför allt ungdomar är mer rörligare på markmanden och säjer sig att till stor del har otroligt många rättigheter, men få skyldigheter. Vi tror att vi i vårt bolag har gjort allt vi kan för att få in fler i företaget, men de... Kategori: Off Topic |
|||
Bostad med nystartat företag?
Jag startade en enskild firma i början av 2015 som har gått hur bra som helst. Går i vinst med stora marginaler. Jag har sedan dess försökt få tag på en bostad av något slag, vilket jag har upptäckt är näst intill omöjligt när man har ett företag som är under 1 år gammalt. Kategori: Allmänt |
|||
Försäljning av mina produkter
Hej Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Försäljning av mina produkter
Hej Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Eget uttag efter bokslut
Hej! |
|||
Anställa för att höja SGI föräldrarpenningenHur ser skatteverket på om man anställer sin fru en tid för att höja SGI? Det räcker med tre månader har jag hört..? Företaget behöver anställa samtidigt så är inte ett sätt att fuska, men samtidigt kan det ses som det då personen kommer att vara mammaledig efter bara några månader. Tanken är att anställningen ska fortlöpa efter föräldraledigheten.... |
|||
Brygga eget öl med låg alkoholstyrka och sälja till gårdsbutik?
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Feedback önskas
Hej Kategori: Feedback |
|||
Sekretessavtal/NDASituation: Jag har en svensk kille i Kenya som jag tänkte använda för att scauta upp offshore utvecklare. Han har kompetensen och jag har jobbat med honom förut. Jag ska skicka specen på appen till honom. Frågan är nu om jag kan använda ett standard sekretessavtal som går att googla fram men byta ut organisationsnummer mot personnummer och få det a... |
|||
Uthyrning av musikutrustning...
Tänkte hyra ut privatägd PA-utrustning, problemet är att de flesta som är intresserade av att hyra är företag som kräver ett F-skatt intyg för att kunna fakturera mot. Vilket är det enklaste alternativet för att skaffa F-skatt ? Kategori: Affärsidéer |
|||