Senaste inläggen
Amazon hur bokför man och var hittar man underlagen?
Hej! |
|||
Företagsinköp med privat utlägg.Man har ju möjlighet att göra utlägg som privatperson vid inköp till sitt AB och att man senare får dessa pengar tillbaka. Då konsumentköplagen är bättre för en privatperson än för ett företag så borde inköp på detta sätt vara att föredra. Vid inköp av en dator tex på Elgiganten brukar man ju ange vem som är köpare. Måste man då ange företagsnamne... Kategori: Inköp |
|||
Boka om lån fr. aktieägare till ovillkorat tillskottHur bokför jag om ett lån fr. närstående till ett ovillkorat tillskott? Utöver att dokumentera detta påverkar det på något sätt balansen mellan aktieägare som man måste meddela Bolagsverket om eller är det bara att köra? Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Söker affärspartner till globalt företag
Hej, Kategori: Allmänt |
|||
SUF som holdingbolag?
Hej på er, |
|||
Moms på inköp - återförsäljare
Hej! |
|||
Deltidsfrilans söker bollplank
Jag frilansar som föreläsare och skribent och älskar mitt jobb. 🙂 Det är otroligt roligt och givande, och mycket fungerar väldigt bra. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Hur säljer man till butiker?
Hej alla! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Vad ska stå på kvittot
Hej! |
|||
Holdingbolag & utdelning
Vi är fyra delägare av ett AB (3:12 fåmansbolag) skulle vilja ha holdingbolag för AB:t men uppdelat så att varje delägare har ett eget holdingbolag som äger dennes andel i bolaget. Tillsammans har alltså dessa 4 holdingbolag 100% av aktierna i bolaget. |
|||
Stockholmsbaserad webbyrå
Jag har nu fixat till en site som fokuserar på systemförvaltning samt webbutveckling. Nu slår vi upp portarna för Jenklermedia för kunder och partners. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Vad kan en städ, måleri, servicefirma använda för Affärssystem?
|||
Sälja företagsnamn
|||
Bokföringsfråga resa aktiebolag
Hej, |
|||
Kan jag som privatperson ta över mitt företags leasing av bil?
Jag har en bil leasad på mitt företag. Nu ska jag lägga ned det. Kategori: Allmänt |
|||
Hjälp behöves till en okunnig framtida företagare
Hej
Kategori:
Affärsplanen
|
|||
Handelsbolag, lön eller eget uttag?
Hej, |
|||
Hur bokför inköp lager innan start av HB?Hej, Hur bokför jag att jag köpte ett lager innan jag startade mitt handelsbolag? |
|||
Redo för expansion.
Hej allesammans. |
|||
Importera från eu-land kontra köpa utvecklingsland.
|||