Senaste inläggen
Uppgifter till unga studenter av IT som söker extra jobb
Hej Kategori: Allmänt |
|||
Upphovsrätt på bilder
Jag gjorde ett jobb för 11 år sedan åt ett film produktionsbolag. Mitt uppdrag var att filma. På min fritid tog jag stillbilder med min privata kamera. I avtalet står det: "XX förvärvar genom detta avtal för all framtid exklusiv rätt till samtliga immateriella rättigheter till Arbetstagarens prestationer enligt detta avtal." |
|||
anställd samtidigt som att driva eget inom samma branchHar fått ett jobberbjudande inom samma branch som mitt företag finns. Arbetsgivaren ser inget hinder att jag fortsätter driva eget då det i dagsläget är liten omsättning och ingen direkt konkurrens. Anställd på heltid och ska då hinna med att driva eget övrig tid? Något jag bör tänka på? Någon som har erfarenhet av att driva eget på detta sätt? Kategori: Allmänt |
|||
Starta ab
Tjena. |
|||
Jag är redo, men jag har frågor.Nu har jag suttit och velat sedan jag var 15 om jag ska starta eget eller inte. Mycket beror på att jag inte trott så jäkla mycket på mig själv. Men i år i April drog min pappa upp sitt egna företag och det fick mig att bli lite mer motiverad. Jag är just nu 17 år, fyller 18 nästa år, bor hemma och har ett jobb utanför skolan och har en inkomst på... Kategori: Allmänt |
|||
Driva enskild firma tillsammans med make/maka?
Hej allihopa! |
|||
Gjort inköp men ej tagit en fullständig faktura. Vad gör jag?
Har handlat på mitt företagskort. Men visste inte att köp över 4000 kräver en fullständig faktura. |
|||
Hur bokföra förlust i intressebolag
Hej, |
|||
Capex och OpexVad är skillnaden på Capex och Opex i dess enklaste förklaring? Kategori: Allmänt |
|||
Fakturakopia eller behövs original som underlag?
Hej |
|||
Operativt kassaflödeStämmer det att operativt kassaflöde är kassaflöde från den löpande verksamheten före förändringar i rörelsekapital? Dvs kontanter från den dagliga verksamheten innan betalning av skulder mm |
|||
TermerVad är skillnaden på bruttomarginal och vinstmarginal? Båda visar ju vad varje omsattkrona generar för vinst. |
|||
Vad är normalt prispåslag på konsumentprodukter i en e-butik?
Hej! Kategori: Pers Prishörna |
|||
Inkomst i enskild firma?
Hej! |
|||
KassaflödeVarför räknas inte en avskrivning som en utbetalning och varför räknas inte en orealiserad valutakursvinst som inbetalning? |
|||
Webbyrå söker efter säljare
Webbyrå söker nu efter säljare som är duktig på marknadsföring/försäljning och även intresserad av att inleda ett samarbete. Tjänsten innebär stort eget ansvar och frihet varför det är viktigt att du har god förmåga att självständigt söka upp och bygga relation med nya kunder. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Avsätta pengar periodiseringsfond - vinst enskild firmaJag har en enskild firma och har detta år en vinst på ca 700 000 kr. I preliminärdeklarationen angivit en vinst på ca 400 000 men har sparat pengar på mitt företagskonto för att betala restskatt. Hur som helst, det jag funderar på är om jag nu kan avsätta pengar i periodiseringsfond detta år och plocka ut 2019 eftersom min inkomst kommer att bestå... |
|||
Inköp av jackor arbetskläder utomlands.
Vid inköp av ytterkläder ( arbetskläder) från Schweiz finns ingen moms på fakturan bara frakt. Kategori: Inköp |
|||
Kontoplan HB
Hej, |
|||
Klädtillverkning Asien
Tjenare! Kategori: Allmänt |
|||