Senaste inläggen
AB säljs - superbra omdöme på nätet, proffsig hemsida m.m
Hej! Kategori: Till salu |
|||
Bokföra andrahandsmaskinÄr det någon som kan hjälpa mig att bokföra en kostnad för en andrahandsmaskin som vi har köpt av ett företag. Maskinen är 2 år gammal. Normalt brukar bokföra som tillgång och göra avskrivningar över 5 år men hur gör vi med denna eftersom den inte är nyinköpt? Helst skulle jag vilja ta hela kostnaden nu direkt - 56,000 + moms? Går det? Tacksam fö... |
|||
Delar ni upp era verifikationer i olika pärmar?
Jag konterar i dag i samma ... vet inte riktigt vad det kallas, men unser samma kontobokstav, A. Verifikationer. Kategori: Allmänt |
|||
Sälja en faktura
Hej, jag skulle vilja veta om någon känner till något företag som skulle kunna köpa en faktura ställd till en privatperson. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Resultat och balansrapport
Hejsan. |
|||
Vidarefakturering utlägg
Hej! |
|||
Vad har jag gjort fel? Differens mellan tillgångar och skulder
Hej. |
|||
Hur ska jag nollställa konto långt i efterhand?
Hej, |
|||
Ändra befintlig faktura / kreditfaktura
Hej, |
|||
Samarbetspartner för ett tech-projekt
Hej, Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Att vara konsult åt en utländsk uppdragsgivareJag är anställd av en Norsk arbetgivare och utför arbetet från mitt hemmakontor i Sverige. Nu har min arbetsgivare fått besked av Skatteverket att de måste registrera sig som utländsk arbetgivare från jan 2019. Då de endast har en anställd boende här så är de inte intresserade av att registrera sig som arbetsgivare i Sverige utan väljer att säga up... Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Komma runt kollektivavtal & fack genom starta nytt bolag
Driver ett byggföretag med 5 anställda. |
|||
Uttag av varor
Jag har enskild firma o har köpt in sportartiklar från ett företag i Tyskland. De fakturerade mig utan moms. |
|||
Äger 50%...
Hej, |
|||
Friskvårdsbidrag - vilken period?
Hej! Kategori: HR - Personalfrågor |
|||
Inköp av programvara från privatperson utan kvitto
Hejsan! |
|||
Hur konteras återbetalning av moms?
Hej, |