Senaste inläggen
Bankkontot stämmer inte med konto 1930
Är nybörjare, har enskild firma. |
|||
Ogiltiga fakturor.Har tagit beställningar där jag endast tillåtit förskottsbetalning och varan har sedan levererats efter betalningen mottagits. I fakturan har inte leverans datum (eller månad) förekommit och betalningsvillkoren har inte varit mer än att varan levereras efter betalning vilket inte ens räknas som betalningsvillkor. Jag undrar hur jag ska fixa dessa f... |
|||
Fakturera hyra på lägenhet till företagHyr ut lägenhet till en privatperson som äger ett företag. Personen vill ha en faktura utställd på företaget. Kan jag skriva en faktura på hyra utan att jag gör något fel? |
|||
Equity investering
Hej, Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Övergång till faktureringsmetoden
Hej, |
|||
Köpa sin privata dator fåmansföretag
Hej, Kategori: Inköp |
|||
BilförmånHej, läste nedan förra veckan. Någon som vill förtydliga hur jag gör rent praktiskt med lönen? Jag tänker att om jag ska betala 5000 kr (förmånsvärde på bilen) till bolaget varje månad vill jag ju ha 5000 kr extra på lönen efter skatt. Men då blir det ju dyrare för bolaget eftersom jag måste höja bruttolönen med mer än förmånsvärdet och därmed beta... |
|||
Kontoplan K1 Mini
Tjena! |
|||
Kollektivavtal i enmansbolag
Hejsan! Kategori: HR - Personalfrågor |
|||
Brådskande! Bokföring av "återköp" av aktier
Hej |
|||
Feedback på hemsida för CRO
Hej, Patrik heter jag och är ny här. Har kämpat en hel del med CRO (Conversion Optimization) senaste halvåret och det vägrar lossna. Har gjort en hel del småfix på vår sajt men har fortfarande en CRO på mindre än 1% utav besökarna. Vad jag vet så är 2-5% mer vanligt. Kategori: Feedback |
|||
Starta upp som FA-skattHej! går i tankarna att börja med FA-skatt. Tycker väll hela grejen med att registrera sig (så långt jag kommit) varit rätt krånglig. Tänkte starta upp denna tråd för att få lite feedback och kommentarer på vad man bör tänka på och hur saker och ting fungerar när man väl sparkat igång. sen div frågor. Är det något som skiljer emellan FA-skattare o... Kategori: Affärsplanen |
|||
Nystarta konsultfirma
Hej,
Kategori:
Försäljning och Marknadsföring
|
|||
Förtydligande kring avdrag bilkostnader
Hej, angående artikel idag. Jag skulle vilja ha ett förtydligande kring nedan hämtat ur artikel Dra av bilkostnader för tjänstebil och drivmedel. |
|||
Hjälp med moms
Hejsan har en fråga angående moms. Om jag köper in varor för 10000 kr och lägger till 25 procent moms på det alltså 2500 moms blir det. Om jag säljer upp alla dessa varor och gör vinst på 100000 tusen kr jag ska då betala 2500 kr moms pga köpte in varorna för 10000 |
|||
Bilersättning eller Drivmedelskostnad
Hej! Jag har några korta frågor kring hur jag kan resonera kring drivmedelskostnad eller bilersättning. |
|||
CallcenterNågon som har erfarenhet av att starta ett callcenter? Har några frågor och funderingar. Kategori: Allmänt |
|||
Vi söker Callcenter.
Vi söker Callcenters och TM byråer som vill sälja våra produkter. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Att skapa ett Dotterbolag, vad gäller?
Hej, jag har lite funderingar kring hur ett skapande av dotterbolag går till och dess regler. |
|||
Aktier onoterat bolag - näringsbetingade?
Hej! |
|||