Senaste inläggen
Nystarta konsultfirma
Hej,
Kategori:
Försäljning och Marknadsföring
|
|||
Förtydligande kring avdrag bilkostnader
Hej, angående artikel idag. Jag skulle vilja ha ett förtydligande kring nedan hämtat ur artikel Dra av bilkostnader för tjänstebil och drivmedel. |
|||
Hjälp med moms
Hejsan har en fråga angående moms. Om jag köper in varor för 10000 kr och lägger till 25 procent moms på det alltså 2500 moms blir det. Om jag säljer upp alla dessa varor och gör vinst på 100000 tusen kr jag ska då betala 2500 kr moms pga köpte in varorna för 10000 |
|||
Bilersättning eller Drivmedelskostnad
Hej! Jag har några korta frågor kring hur jag kan resonera kring drivmedelskostnad eller bilersättning. |
|||
CallcenterNågon som har erfarenhet av att starta ett callcenter? Har några frågor och funderingar. Kategori: Allmänt |
|||
Vi söker Callcenter.
Vi söker Callcenters och TM byråer som vill sälja våra produkter. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Att skapa ett Dotterbolag, vad gäller?
Hej, jag har lite funderingar kring hur ett skapande av dotterbolag går till och dess regler. |
|||
Aktier onoterat bolag - näringsbetingade?
Hej! |
|||
Köp av 2 datorer under året?
hej |
|||
Starta bolag behöver tips, råd, erfarenheter och feedback
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Köpa eller starta AB
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Kan enskild firma vara delägare i aktiebolag?
Hej! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Kategori: Inköp |
|||
WPML eller Polylang och övriga frågeställningar
Det är dags för vår webshop att börja vända sig mot övriga nordiska länder. Kategori: E-handel |
|||
Driva trots Konkurs.
Hej, jag har gått i konkurs i byggbranschen, renovering. Och nu är jag sjukskriven och mår skit. Men har uppmuntrats att gå på en gammal dröm att driva café. Har alla förutsättningar att lyckas, läge,hyra allt är perfekt. Lokalen hyr jag sedan 1999 och haft mitt kontor där. |
|||
Anställd saknar kvitto på köp
Hej, |
|||
Hur gör bolag när de bokför fester, matc, etc.
Hej, |
|||
Starta enskild firma, fråga om inkomster
Hej, Kategori: Affärsplanen |
|||
Bokföring av reskassa
Hej, |
|||
Bokföring av inköp av mat på restaurang
Hej, |
|||