Ska jag satsa på ett holdingbolag?

1
Hej,

Jag har för avsikt att flytta mina värdepapper till ett eget bolag. Det handlar i första hand om aktier som är noterade på OMX. Tanken är att jag ska vara relativt passiv, men ändå köpa och sälja en del emellanåt.

Det kan även bli aktuellt att, som komplement till värdepappershandeln, satsa på en del konsultverksamhet i mediabranschen.

Är holdingbolag den bästa företagsformen för min del, eller ska jag satsa på något annat?

Jag undrar även vad det handlar om för kostnadsnivå när det gäller att få hjälp av en revisor med uppstarten och deklarationen.
8
Hej![br][br]Det finns många fördelar idag med att ha ett holdingbolag, speciellt om du bara ska köpa/sälja aktier. Och det behöver absolut inte vara ett Svensk Aktiebolag som du har som ett Holding-/Investbolag, utan det finns idag många andra relativt enkla och billiga alternativ så som England, Cypern eller Malta till exempel. [br][br]Skicka görna ett meddelande så kanske jag kan hjälpa till med något :)[br]Det beror ju lite på din situation vad som lönar sig mest...[br]/Victor

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.