Prenumerera
Ekonomi
Varumärke, AB eller bifirma?
Hej allihopa! |
|||
Testinbetalning
Hej! |
|||
Bokföring av artistutbildning?
Hej! |
|||
Hjälp att välja rätt/bra företagsform, 2 personer ca 400 000kr invest.
HejHej! |
|||
många frågor
1. om jag fått bonus till företaget,vilket konton bokförs det på?(bonusen) |
|||
avdrag
hejsan! |
|||
inköp innan företagsstart ABJag skulle vilja köpa in lite saker innan företagsstart som bl.a ekonomisystem, registrera webdomän/hotell och lite sådana saker som behövs för att ko... Kategori: Inköp |
|||
apportegendom i AB
Hej Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Kassaregister och bokföringslag
I samband med resonemang om inköp av kassaregister ställer jag mig följande fråga: |
|||
Ny bil - gamla i inbyte
Hej! |
|||
Bokföring av moms på inköp av vara från annat EG-land?Har gjort ett köp av en tjänst från ett dansk företag. Momsen ska vara på 25% men jag är osäker på hur jag bokför den eftersom den inte finns med på f... |
|||
baskonton
Hej! |
|||
BidragsgivareHej! Mitt namn är Martin Behrendt och jag är en av fem medlemmar i ett nystartat ungdomsföretag. Vår produkt är ergonomiskt utformad i samråd med en u... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Faktureringsmetoden, förskottsbetalning av lev faktura
Hej, |
|||
Bokföra delinbetalning?
[quote author=Sten_UNICELL link=topic=3055.msg15569#msg15569 date=1200674252] |
|||
Utrikesexport Bolagsform minimal insats
Hej, |
|||
Förstå egenavgifter / skatter
Hej! |
|||
Lättare skänka pengar till välgörenhet för småbolag
En dom i Regeringsrätten öppnar för att mer välgörenhet kan befrias från skatt. Domen är en glad nyhet för delägare i fåmansbolag. |
|||
hur baseras A-kassa om man har HB "vid sidan om"Jag är fast anställd men har under en ganska lång period varit tjänstledig/föräldraledig/sjukskriven (ja, fråga inte..) I vilket fall så funderar jag... |
|||
Bolagsformen SUFJag är på gång att starta eget och undrar om någon har erfarenhet av bolagsformen SUF då det erbjuds ansvarsfrihet som i ett AB fast utan kapital. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||