Deklaration - jag har inte gjort något!

3
Jag avregistrerade min enskilda firma i mars -07 och har inte gjort något alls under -07 (såg till att göra de sista försäljningarna i slutet av -06).

Iom detta tänkte jag slippa deklarera hos någon särskild, eftersom vi deklarerade utifrån att jag skulle lägga ned verksamheten sist vi deklarerade.. Men - vad gör jag nu då!? Jag har försökt läsa lite i deklarationsguider men de utgår ju (förstås) från att man gjort något.. Ska jag bara skriva 0 i alla fält, eller vad!?

Ber om ursäkt för att jag ställer en så.. Spånig fråga, men jag är verkligen rädd för att göra fel..
2360
49
Vid avreg. av företag får 70% av ev. förlust dras av på samma sätt som man fick dra när man startade företag under de 5 första åren, och även om du inte hade någon verksamhet  så kanske det finns lite förlust kvar? Detsamma gäller dödsbon.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
3
Nej, har inte gjort någon förlust, så vet inte om jag har något att dra av. Jag tror helt enkelt inte att jag har något men jag vet inte riktigt vad jag skall göra för att det inte skall bli fel ändå!
3
OK; förlåt för att jag ställer en massa frågor men jag är verkligen livrädd för skatteverket.. Såhär ser min N1 ut (med blyerts..) nu:[br][br]0 på allting under "Näringsverksamhet" - fyller i 0 i alla rutor snarare än att lämna någon blank antar jag? Jag har ju varken haft ett in- eller utflöde av pengar, så det kan ju inte bli mycket annat..[br][br]"Räntefördelning" - vad är det? Har inte fyllt i något där.[br][br]"Allmänna avdrag": Har ju inte haft något underskott, så skriver 0 där?[br][br]"Nedsättning på egenavgifter" - Inte fyllt i något där heller? Jag förstår inte instruktionerna jag läst för de rutorna..? Egenavgifter har jag ju förstås inte betalt några av när jag inte gjort något?[br][br]"Moms" - 0 på allt, har ju inte varken köpt eller sålt något.[br][br]"Underlag för fastighetsskatt" - fattar nada, 0 på alla där va, har ju aldrig haft någon byggnad eller del av min lgh avsatt för företaget, och det har jag ju verkligen inte nu? [br][br][br]Sen - i övriga deklarationen behöver jag väl inte fylla i något extra alls som rör detta, väl?

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.